کد خبر: ۸۳۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
گشت‌های انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر، تراکم بیشتری دارد

اطلاعیه پلیس به مناسبت ماه رمضان؛ روزه‌خواری نکنید، حجاب را هم رعایت کنید

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان اطلاعیه‌ای صادر و بر لزوم اجتناب از تظاهر به روزه‌خواری و رعایت عفاف و حجاب تاکید کرد.
اطلاعیه پلیس به مناسبت ماه رمضان؛ روزه‌خواری نکنید، حجاب را هم رعایت کنید
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک مجدد سال نو و حلول ماه رمضان، «ماه تزکیه و خودسازی» توجه هموطنان عزیز به ویژه متصدیان واحد‌های صنفی و اماکن عمومی را به رعایت و اجرای موارد زیر جلب می‌کند:

۱- متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراکز ذی ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود (به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد) می‌توانند به مسافران خود خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه مبارک رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است.

۲- سرنشینان محترم وسایل نقلیه (اعم از عمومی و شخصی) که در حال تردد هستند همچنین هموطنان عزیزی که از فضای پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها استفاده می‌کنند موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان هستند و انتظار می‌رود که از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

۳- یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است. انتظار می‌رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجار‌های دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود.

۴- گشت‌های انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور خود رفت و آمد را تسهیلکند و امنیت را ارتقاء بخشد حتما همکاری مردم و روزه داران بسیار راهگشا خواهد بود.

۵- ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحد‌های صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه‌های صنفی ذیربط به اعضای تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.

۶- مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات، ان‌شاء الله که دعای خیر روزه داران و مردم عزیز بدرقه راه نیرو‌های پلیس دراین ایام مهمانی خدا و مبارک باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین