کد خبر: ۸۳۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۴

نماینده بجنورد: در حوزه سیاست خارجی موازی کاری می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده بجنورد در مجلس، فعالیت دستگاههای موازی مختلف و غیرتخصصی در حوزه سیاست خارجی در دولت نهم را یکی از عوامل اصلی مغفول ماندن نقش وزارت امورخارجه و به حاشیه رانده شدن این وزارت‌خانه در بحث غزه دانست».

محمدمهدی شهریاری در این رابطه به خبرنگار پارلمانی آفتاب: «متاسفانه از ناحیه این مسئله تاکنون بارها متضرر شده‌ایم».

وی ارتباط کمرنگ کشورمان با کشورهای اروپایی را از اثرات همین مسئله عنوان کرد و ادامه داد: «متاسفانه در ارتباط با کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز وزارت امورخارجه اقداماتی که باید را نتوانسته انجام دهد. البته سفرای ما در خارج از کشور اقدامات خوبی را در ارتباط با غزه داشته‌اند و جلسات مشترک زیادی با همتاهای خود داشته‌اند و مواضع جمهوری اسلامی را به گوش همگان رسانده‌اند».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ورود همه دستگاهها و نهادها به بحث غزه که به گفته وی موجب کمرنگ شدن نقش وعملکرد وزارت امورخارجه خارجه در این رابطه شده است است در عین حال گفت: «البته در این زمینه که وزیرامور خارجه و معاونین وی باید پیگیری‌های زیادتری در این زمینه داشته باشند و تاکنون کم‌کاری‌هایی شده است شکی نیست و ما در مجلس و به ویژه کمیسیون سیاست خارجی این انتظار را از دستگاه‌ دیپلماسی کشور داریم».

شهریاری با یادآوری این نکته که مجلس دولت و وزارت امور خارجه را ملزم به قطع رابطه با شرکت‌هایی که با اسرائیل مبادله تجاری دارند کرده است افزود: «البته این وزارت‌خانه وظیفه دارد که فعالیت‌هایش را در این زمینه گسترش دهد و با شناسایی این شرکت‌ها قدم‌های زیادتری در این راستا بردارد».

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه وزارت‌امورخارجه شاید می‌توانست بهتر از اینها کار کند گفت: «البته شاید این وزارت‌خانه محدودیت‌هایی هم داشته باشد».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر افزایش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی در صحنه بین‌المللی خاطرنشان کرد: «این روابط محدود شده باید گسترش یابد و ما این ارتباط استراتژیک را تقویت کنیم».

شهریاری با اظهار تاسف از اینکه طی دو سه سال گذشته علی‌رغم بسیاری از ادعاها روابط جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی بسیار محدود شده است در پایان این گفتگو بر ارتقاء این روابط و نقش وزارت امور خارجه در این زمینه تاکید کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین