کد خبر: ۸۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۸
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

سیاستهای ابلاغی رهبری نقشه راه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه آن را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: «سیاستهای ابلاغی رهبری نقشه راه برای تحقق سند چشم‌انداز است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: «سیاستهای اعلامی با رویکرد مبنایی به پیشرفت و عدالت و خدمت به مردم مطرح شده و در حقیقت مطالبات مردم و رهبری از دولت و مسئولین نظام است».

حبیبی با اشاره به بندهای 36، 37 و38 سیاستهای ابلاغی اظهار داشت: «احزاب و گروههای سیاسی که پایبند به اسلام و ارزشهای انقلابی هستند و دفاع از منافع، دشمن‌ستیزی، قانون‌پذیری و اصول اخلاقی را وظیفه خود می‌دانند باید در لبیک به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در امور سیاسی، دفاعی و امنیتی دولت را در تعمیق مشارکت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمک کنند و دیدگاههای خود را برای تدوین برنامه پنجم توسعه که ناظر به این مفاهیم است ارائه دهند».

وی ادامه داد: «اینکه حمایت از آزادی‌های مشروع و صیانت از حقوق اساس ملت وجهه همت رهبری معظم انقلاب است یک نعمت بزرگ الهی است و تاکید بر این نکته همواره انقلاب را از افتادن در دام استبداد در داخل و استیلای خارجی مصون می‌دارد».

حبیبی در پاسخ به سئوالی در مورد انتخابات آینده و برخی اظهارات در مورد تاکید در خصوص دولت وحدت ملی تصریح کرد: «انتخابات آینده با رویکرد به گفتمان پیشرفت و عدالت رقابتی‌ترین انتخابات سه دهه اخیر خواهد بود».

وی افزود: «اصولگرایان باید هوشمندی خود را حفظ کنند و از بازی در زمین حریف بپرهیزند. همه نظرسنجی‌ها حکایت از پیروزی اصولگرایان در انتخابات آینده دارد ما باید با درک زمان و گفتمان مطرح در جامعه در انتخابات آینده حضور پیدا کنیم و از همه مهمتر مطالبات مردم و رهبری را پاسخگو باشیم».

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عملکرد دولت نهم گفت: «عملکرد دولت نهم به عنوان یک دولت اصولگرا را قابل دفاع می‌دانیم، ما معتقدیم دولت در پاسخ به مطالبات رهبری توفیقات خوبی داشته است».

وی افزود: «دولت در سیاست خارجی نظام با بهره‌گیری از سیاست تهاجمی به گسترش عمق استراتژیک ایران در جهان کمک کرده است و در برابر زیاده‌‌خواهی‌های آمریکا ایستاده است، این توفیقات در سایه پاسخ به مطالبات اصولی رهبری بدست آمده لذا آن را ارج می‌نهیم».

حبیبی در پاسخ به سئوالی در مورد بودجه سال 88 گفت: «دولت و مجلس باید با عنایت به تفریغ ماده واحده بودجه سال 85و86 سقف بودجه سال آینده را مشخص کنند».

وی افزود: «غفلت از توجه به تفریغ ماده واحده بودجه اجرای اصل 55 قانون اساسی از سوی مجلس را زیر سئوال برده است، ما معتقدیم ارقام پیش‌بینی درآمد و برآورد هزینه با درصد خطای پایین باید ارائه شود؛ اگر خطای پیش‌بینی بیش از 100درصد باشد فلسفه بودجه‌نویسی را زیر سئوال می‌برد».

حبیبی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص آخرین تحولات نبرد قهرمانانه ملت فلسطین در غزه با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «تازه‌ترین رویدادها حکایت از گرفتار شدن رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه است، این حقیقتی است که فرماندهان بلندپایه رژیم صهیونیستی به آن اعتراف دارند».

وی با اشاره به اوج‌گیری تظاهرات ضدصهیونیستی مردم جهان در پنج قاره جهان تصریح کرد: «حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه باعث شده که ستیز و مخالفت با صهیونیسم امروزه به صورت یک جنبش جهانی درآید، حماقت رژیم اشغالگر قدس در حمله به غزه باعث شد که حتی در اروپا و آمریکا صداهای اعتراض‌آمیز بلندتر از قاره آسیا باشد. در آمریکای لاتین، در ونزوئلا سفیر رژیم صهیونیستی را چاوز اخراج کرد که باید از وی واقعاً تشکر نمود».

حبیبی با اشاره به قطعنامه ذلیلانه شورای امنیت سازمان ملل گفت: «شورای امنیت پس از 15 روز سکوت با یک قطعنامه توخالی درصدد جبران شکست‌های رژیم صهیونیستی است؛ این قطعنامه قابلیت اجرا ندارد فقط نردبانی برای عقب‌نشینی صهیونیستها و جلوگیری از شکستی مفتضحانه‌تر از شکست جنگ 33 روزه حزب‌ا... با رژیم صهیونیستی است».

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان هشدارگونه نخست‌وزیر قطر تصریح کرد: «در حالی که جهان یک صدا اعتراض علیه رژیم صهیونیستی است برخی روسای دولتهای عربی تظاهرکنندگان و مدافعان حقوق مردم غزه را اراذل و اوباش می‌خوانند».

وی ادامه داد: «اراذل و اوباش کسانی هستند که با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی نیم قرن است از پشت خنجر به امت عرب و اسلام فرود آوردند و اجازه نمی‌دهند مردم مظلوم فلسطین با دست خالی با اسرائیل غاصب بجنگند».

حبیبی با اشاره به محبوبیت حماس و حزب‌ا... در جهان عرب و اسلام گفت: «مردم کشورهای اسلامی از اینکه می‌بیند بیش از 17 روز است مردم فلسطین در برابر ماشین جنگی اسرائیل می‌جنگند و تسلیم نشده‌اند و حزب‌ا... 33 روز با رژیم صهیونیستی جنگید و پیروز شد به خود می‌بالند و بر سران خود فروخته عرب که نتوانستند در جنگ 6 روزه، یک هفته در برابر اسرائیل تاب بیاورند نفرین می‌فرستند».

وی افزود: «آمریکا در حالی که سیل ارسال اسلحه به رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است در قطعنامه آتش‌بس مانع کمک دارویی و غذایی کشورهای اسلامی به غزه است».

حبیبی در پایان تاکید کرد: «مردم جهان و دولتهای اسلامی نمی‌توانند بیش از این شاهد قتل‌عام و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در کربلای غزه باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین