کد خبر: ۸۳۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

برف و باران در جاده‌های پنج استان‌/ تردد روان در کندوان و ترافیک در هراز

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در حال حاضر در محور‌های کندوان و فیروزکوه و آزادراه تهران-شمال، تردد روان است.
برف و باران در جاده‌های پنج استان‌/ تردد روان در کندوان و ترافیک در هراز
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر آشوری درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور تصریح کرد: بر اساس اطلاعات بیش از ۲۵۸۰ دستگاه سامانه ترددشمار برخط و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* هشت جاده به دلیل مداخلات جوی مسدود است

وی با اشاره به انسداد تعداد‌ی از جاده‌های کشور به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی، گفت: در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین و محور شهداد-نهبندان هم به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: محور لاسم - ارجمند در استان مازندران، محور وازک- بلده در استان مازندران، محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، به دلیل مداخلات جوی و نبود ایمنی کافی مسدود است.

آشوری اضافه کرد: محور جدید پاوه-سروآباد، محور جدید هشتگرد-طالقان، جاده سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور گنجنامه-تویسرکان و جاده پونل-خلخال، به دلیل مداخلات جوی و نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

* ترافیک در هراز و آزادراه قزوین-رشت/ تردد روان در کندوان و آزادراه تهران-شمال

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های تهران-شمال گفت: در حال حاضر محور‌های کندوان و آزادراه تهران-شمال پس از مسدودی شب گذشته باز شده است و تردد روان در این دو محور داریم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به تردد روان در جاده‌ها فیروزکوه، افزود: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر ترافیک سنگین در محور هراز مسیر جنوب به شمال حدفاصل پیست آبعلی تا امامزاده هاشم و محدوده‌های لاسم، آب اسک و رینه، همچنین ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه قزوین - رشت محدوده رودبار، نشان می‌دهد.

آشوری تصریح کرد: با توجه به بروز ترافیک سنگین در جاده‌های تهران-شمال، به مسافران پیشنهاد می‌شود حتما توزیع زمان سفر در ایام نوروز را در دستور کار قرار دهند.

* برف و باران در جاده‌های پنج استان‌

وی درباره وضعیت جوی جاده‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های البرز و مازندران و بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی داریم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: در حال حاضر در محور‌های چالوس و هراز بارش برف و باران داریم.

* رصد تردد جاده‌ها با ۲۵۸۷ دستگاه ترددشمار

آشوری تصریح کرد: کل تردد ثبت‌شده جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته براساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد تعداد ۲۵۸۷ دستگاه ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱ درصد افزایش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۵.۰ درصد، بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صبح ثبت شد.

* آزادراه‌های کرج-قزوین و تهران-کرج پرترددترین جاده‌های کشور در شبانه‌روز گذشته‌

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آزادراه کرج-قزوین با ۱۴۶ هزار تردد، آزادراه تهران-کرج با ۱۱۹ هزار تردد و آزادراه قزوین-کرج با ۱۰۱ هزار تردد، پرترددترین جاده‌های کشور بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین