کد خبر: ۸۳۱۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
"این ملت تا زمان ظهور امام زمان (عج) ایثاگرانه در صحنه ایستاده‌اند

صدیقی: رهبری بهترین شخصیت بعد از امام زمان است/ زیر پرچم ولایت جهان را آباد خواهیم کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر ما رهبر سیاسی صرف نیست بلکه الگوی جهاد و از خود گذشتگی است. والله امام و رهبری دل به دنیا نداده‌اند و از هیچ قدرت و حادثه‌ای ترسی نداشتند و با یک حادثه مردم را تثبیت کردند.
صدیقی: رهبری بهترین شخصیت بعد از امام زمان است/ زیر پرچم ولایت جهان را آباد خواهیم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران و با حضور نمازگزاران تهران برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری بهترین شخصیت بعد از امام زمان (عج) است. مردم از زمان‌های سابق مرجع تقلید را نایب امام زمان (عج) می‌دانستند و با وقوع انقلاب اسلامی این پدیده مبارک را که مصادقش مقام معظم رهبری است فرمانده کل مستضعفان و جبهه مقاومت، مدیریت عالی جبهه توحید و محور وحدت می‌دانند. ملت ما الگو، امام، رهبر و مدیر الهی دارد. رهبر ما رهبر سیاسی صرف نیست بلکه الگوی جهاد و از خود گذشتگی است. والله امام و رهبری دل به دنیا نداده‌اند و از هیچ قدرت و حادثه‌ای ترسی نداشتند و با یک حادثه مردم را تثبیت کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انقلاب به معنای واقعی تغییر، یک تحول عظیم جهانی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی بود. البته برای تحول باید به لوازمش توجه کرد. در ماه رمضان هم باید تغییر کنیم. یکی از تغییرات، انتظار فرج آقا بود که خود یک مکتب است، دوم قرائت قرآن در این ماه و سوم دعا کردن است. باید تمام تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

صدیقی یادآور شد: از روز اول انقلاب زنجیره‌ای به هم پیوسته از دامن زدن به اختلافات قومیتی تا جنگ، ترور، ایجاد ناامنی از طریق منافقیان، فتنه ۷۸، ۸۸ و اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و جنگ ترکیبی از سوی دشمنان نظام و انقلاب به کار بسته شد، اما جمهوری اسلامی از همه این صحنه‌ها، پیروز بیرون آمد.

وی سپس در وصف ملت ایران هم گفت: ملت ما در تاریخ خلقت، بی‌نظیر است. هیچ ملتی به سان ملتی که امام خمینی و امام خامنه‌ای داشته‌اند، نیستند. این ملت تا زمان ظهور امام زمان (عج) ایثاگرانه در صحنه ایستاده‌اند. این ملت در جنگ ترکیبی و نابسامانی‌های اقتصادی مقابل فتنه جهانی ایستاده‌اند. انقلاب ما پدیده نجات بشر و ان‌شاءالله در سایه استقامت بر این انقلاب، زیر پرچم ولایت جهان را آباد خواهیم کرد. طی چهل و چهار سال گذشته به رغم همه تحریم‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. قوای سه‌گانه زیر پرچم ولایت با هم متحدند.

صدیقی سپس سفر به چین، رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه، راه‌اندازی بزرگترین مجموعه سلامت و بیمارستان حضرت مهدی (عج)، افتتاح پالایشگاه ۲۱ هزار بشکه‌ای آبادان در شرایط جنگ ترکیبی را از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم در شرایط جنگ ترکیبی دانست.

وی در خطبه‌های اول نماز هم گفت: خودم و شما را به انس با خدا، به مراقبت حال حضور در مُلک و محضر خدا، به اهتمام انجام ماموریت‌های الهی که نرده‌بان عروج ماست و به ترک همه معاصی توصیه می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سفره خاص پذیرایی خدا برای مهمانان خاص در ماه رمضان گسترده شد. ماه مبارک رمضان خیلی اسرارآمیز است و گنجینه‌های عظیم دارد. این ماه نظیر ندارد. یک زمینی است که رویش بذر آن قابل مقایسه با هیچ زمان دیگری نیست. هر آیه از کلام الهی که در ماه مبارک رمضان بر زبان پرتوافکنی کند، گویا تمام قرآن یکجا خاتم شده است. با قرائت هر آیه یک درجه به انسان داده می‌شود که فاصله هر درجه با درجه بالاتر قابل ادراک نیست.

صدیقی خاطرنشان کرد: قرآن وسیله پذیرایی خداست. ظرف انحصاری پذیرایی خدا، ماه رمضان است. خداوند بندگانش را در ماه رمضان به صورت خصوصی دعوت می‌کند. او مشتاق نشستن و دیدن و شنیدن حرف دل بندگانش است. «روزه» کپسول اخلاص و راه رسیدن به خداست. روزه برای اهل مراقبهِ شدن انسان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین