کد خبر: ۸۳۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

برای اولین بار پس از ۶ سال؛ کشور‌های عربی ماه رمضان را همزمان آغاز کردند

مدیر مرکز بین المللی نجوم در امارات از آغاز همزمان ماه مبارک رمضان در همه کشور‌های عربی و اکثریت قاطع کشور‌های اسلامی برای اولین بار در چند سال اخیر خبر داد.
برای اولین بار پس از ۶ سال؛ کشور‌های عربی ماه رمضان را همزمان آغاز کردند
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد شوکت عوده»، مدیر مرکز بین المللی نجوم در امارات امروز (جمعه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که برای نخستین بار پس از شش سال، آغاز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۴ هجری قمری در همه کشور‌های جهان عرب و همچنین همه کشور‌های جهان اسلام به استثنای بنگلادش، همزمان بوده جایی که همه آن‌ها روزه این ماه را دیروز (پنج شنبه) شروع کردند.

به گزارششبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، عوده در پیام توییتری خود در این باره نوشت: به عنوان ناظر رؤیت هلال و آغاز ماه‌های هجری، برای اولین بار پس از شش سال و دومین بار در بیش از یک ربع قرن، کشور‌های عربی روزه خود را در یک روز آغاز می‌کنند.

مدیر مرکز بین المللی نجوم در امارات در ادامه نیز در رابطه با کشور‌های جهان اسلام افزود: همه کشور‌های اسلامی نیز به استثنای بنگلادش بنا به دلایل منطقی، روزه خود را در یک روز شروع می‌کنند.

این در حالی است که مرکز بین‌المللی نجوم پیشتر در یک پیام توییتری توضیح داده بود که شرایط هلال به وحدت امت اسلامی کمک کرده چرا که رؤیت آن در روز سه شنبه غیر ممکن بود و به همین دلیل نیز هیچ گونه شهادتی مبنی بر رؤیت هلال در آن روز ثبت نشد با این حال در روز چهارشنبه رؤیت آن در بیشتر مناطق جهان اسلام امکان پذیر بود و در عمل نیز دیده شد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین