کد خبر: ۸۳۱۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

رئیس پلیس راه: آمار تصادفات نوروزی نگران کننده شد

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه آمار تصادفات نوروزی در کشور نگران کننده شده است، گفت: چهار عامل سبقت و سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز ۸۲ درصد حوادث جاده‌ای در کشور است.
رئیس پلیس راه: آمار تصادفات نوروزی نگران کننده شد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسن مؤمنی در بازدید از راه‌های هرمزگان گفت: چهار عامل سبقت و سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز ۸۲ درصد حوادث جاده‌ای در کشور است. در حوادث جاده‌ای سفر‌های نوروز پارسال، هزار و صد نفر جان باختند و ۱۸ هزار نفر مجروح شدند که امسال نیز روند حوادث افزایشی است و آمار نگران کننده است.

سردار مؤمنی افزود: از هموطنان می‌خواهیم به این چهار عامل توجه ویژه داشته باشند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند، در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند. اکنون هم شاهد باررفت و هم بار برگشت در جاده‌های کشور هستیم که ترفیک در محور‌های کشور پر حجم، اما روان است.

سردار مومنی افزود: فقط در محور‌های شمالی مانند هراز و قزوین- رشت ترافیک سنگین و نیمه سنگین است.

رئیس پلیس راه کشور گفت: توجه نکردن به جلو در سال‌های گذشته عامل ۳۶ درصد حوادث بود که اکنون به چهل درصد افزایش یافته است و ناشی از استفاده از تلفن همراه است. نیرو‌های پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز برخورد بدون اغماض خواهند داشت، زیرا نود درصد مردم قوانین را راعایت می‌کنند و فقط ده درصد رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند.

سردار مومنی افزود: امسال تردد به طرف استان‌های جنوبی افزایش داشته است، ولی بیشترین ماندگاری گردشگران در استان‌های مازندران و گیلان است و بیشترین ورودی مسافران نیز به استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی، تهران و اصفهان بوده است.

رئیس پلیس راه کشور درباره بازگشایی جاده چالوس گفت: این جاده به علت نا ایمن بودن و ریزش سنگ، بسته شده است و نیرو‌های راهداری در حال تلاش برای ایمن سازی مسیر هستند که پس از ایمن سازی، بازگشایی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین