کد خبر: ۸۳۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷

غرق شدن کودک ۶ ساله در رودخانه بشار

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کودک ۶ساله از اهالی روستای ساران (بخش کبگیان شهرستان دنا) در رودخانه بشار غرق شد و جان باخت.
غرق شدن کودک ۶ ساله در رودخانه بشار
آفتاب‌‌نیوز :

جهانبخش وحدت نژاد جمعه شب در گفت و گویی اظهار داشت: حادثه غرق شدگی این کودک در رودخانه بشار عصر امروز چهارم فرورین ماه به مرکز اطلاع رسانی اورژانس پیش بیمارستانی یاسوج اعلام شد.

وی افزود: امدادگران فوریت‌های پزشکی پایگاه پاتاوه در کمترین زمان به محل اعزام شدند و برای احیای فرد غرق شده تلاش کردند، اما این کودک در مسیر انتقال به درمانگاه پاتاوه جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود رودخانه‌های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب کنار رودخانه می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.

وجود دریاچه و سد‌های کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت مسافران، گردشگران و حتی جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرما به وجود آورده است.

آمار‌های غرق شدگی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت آن بالاست این در حالی است که استان فاقد خط ساحلی بوده و وجود رودخانه‌های خروشان، سد‌ها و آبگیر‌ها در استان حتی شناگران ماهر را هم به کام مرگ کشانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین