آفتابنیوز : آفتاب: مشترکان شبکه همراه اول در هر دوره دو ماهه بیش از 105میلیارد تومان ضرر میکنند.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز چهارشنبه خود، به انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان مخابرات نسبت به مشکلات این شبکه پرداخته است.
در بخشی از این گزارش میخوانیم: «فرض کنید مشترکان تلفن همراه به شکل متوسط روزانه 10 تماس با شخص مورد نظر خود داشته باشند. اگر از بین این تماسها یک تماس ناموفق باشد (که بیشتر هم است) و هر پالس مکالمه را هم 47 تومان فرض کنیم، خسارتی که به جمع کاربران وارد شده و درآمدی که شرکت ارتباطات سیار و در نهایت مخابرات ایران کسب ميکند برابر است با یکمیلیارد و 316میلیون تومان برای یک روز»!
در ادامه این گزارش آمده است: «حال این عدد را در یک ماه 30 روزه ضرب ميکنیم که ميشود 39میلیارد و 480میلیون تومان. اما قبوض شرکت ارتباطات سیار هر دو ماه یک بار صادر ميشود پس باید این رقم را در عدد دو هم ضرب کنیم که در نهایت به رقم 79میلیارد و 960میلیون تومان ميرسیم».
این گزارش میافزاید: «در بخش پیامک هم فرض را بر این ميگذاریم که به دلیل اختلالات موجود هر مشترک مجبور باشد در روز یک پیامک اضافی ارسال کند. اگر پیامک ارسالی با حروف فارسی باشد برای یک دوره دو ماه درآمد همراه اول از اختلالات پیامکی ميشود 13میلیارد و 440میلیون تومان و اگر هم پیامک ارسالی با حروف لاتین باشد این درآمد به رقم 36میلیارد و 960میلیون تومان ميرسد. اگر برای اختلالات پیامکی بخواهیم میانگین این دو رقم را به دست بیاوریم به عدد 25میلیارد و 200میلیون تومان ميرسیم. باز هم حداقلها را در نظر ميگیریم. یعنی اینکه اگر هر مشترک در طول روز یک تماس ناموفق و یک پیامک اجباری ارسال کند در نهایت درآمد یک دوره شرکت ارتباطات سیار از این اختلالات برابر خواهد شد با 105میلیارد و 160میلیون تومان».
در پایان این گزارش نیز آمده است: «اگر خدایی ناکرده سیستم صورتحسابگیری این شرکت نیز ایراداتی داشته باشد (که انشاا... این اتفاق تنها در ذهن منفی نگارنده رخ داده باشد) رقم فوقالذکر بیشتر از اینها افزایش خواهد داشت».