کد خبر: ۸۳۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز ۵ فروردین ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز ۵ فروردین همزمان با اولین روز کاری در سال ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نسبت آخرین روز سال ۱۴۰۱ بدون تغییر و در سطح ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان باقی مانده است. قیمت دلار در بازار آزاد نیز بین ۵۱ تا ۵۲ هزارتومان در نوسان بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲.۶۶۰.۰۰۰ داد و ستد شد.
قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز ۵ فروردین ۱۴۰۲
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت دلار امروز ۵ فروردین همزمان با اولین روز کاری در سال ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نسبت آخرین روز سال ۱۴۰۱ بدون تغییر و در سطح ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان باقی مانده است.

قیمت یورو نیز در مرکز مبادله با افزایش تقریبا ۲۰۰ تومانی نسبت به آخرین روز کاری در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۳ هزار و ۲۶۱ تومان درج شده است.

به نوشته اکوایران، همچنین قیمت درهم امارات در مرکز مبادله بدون تغییر نسبت به آخرین روز سال گذشته در سطح ۱۰ هزار و ۹۴۶ تومان باقی مانده است.

قیمت دلار و درهم در مرکز مبادله از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ بدون تغییر باقی مانده است.

نرخ حواله دلار امروز ۵ فروردین ماه بدون تغییر نسبت به آخرین روز سال ۱۴۰۱ رقم ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

نرخ حواله یورو و حواله درهم امارات هم امروز تا حوالی ساعت ۱۵ در این مرکز به ترتیب بر روی اعداد ۳۹ هزار و ۳۸۷ تومان و ۹ هزار و ۹۶۶ تومان ایستاده است.

تداوم درج این قیمت‌ها در مرکز مبادله که طی روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ و اولین روز کاری سال ۱۴۰۲، گاه بدون تغییر بوده یا با تغییرات بسیار اندکی همراه بوده نشان می‌دهد که احتمالا محدوده ۴۰ هزار تومانی برای قیمت دلار دست‌کم در مصارف خدماتی و مسافرتی، نرخ بسته‌شده بازارساز در روز‌های پایانی سال بوده و باید دید آیا این قیمت‌ها نرخ‌های هدف اولیه بازارساز در روز‌های نخست سال ۱۴۰۲ خواهد بود یا نه.

قیمت توافقی ارز

قیمت ارز‌ها امروز شنبه ۵ فروردین ماه همزمان با اولین روز کاری در سال ۱۴۰۲ در سایت کانون صرافان، بر خلاف مرکز مبادله، با تغییر همراه بوده است.

اولین قیمت دلار توافقی در سال ۱۴۰۲ امروز در سایت کانون صرافان تا حوالی ساعت ۱۵ ظهر با کاهش ۱۱۲ تومانی نسبت به آخرین روز سال ۱۴۰۱ رقم میانگین ۴۲ هزار تومان را نشان می‌دهد.

نکته قابل توجه این است که در میان صرافی‌های مجاز، تنها یک صرافی قیمت دلار را در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲ به روز کرده است.

همچنین قیمت توافقی یورو نیز بدون تغییر نسبت به ۲۸ اسفند سال گذشته به طور رقم میانگین ۴۵ هزار و ۷۶۶ تومان را به ثبت رسانده؛ در میان صرافی‌های مجاز، هیچ صرافی قیمت یورو را در ۵ فروردین به‌روز نکرده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی در صرافی‌های مجاز یک کانال بالاتر رفته و رقم میانگین ۱۳ هزار و ۱۰۷ تومان را نشان می‌دهد که نسبت به آخرین قیمت در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته که رقم قابل توجهی است، این افزایش می‌تواند دلالتی بر افزایش قیمت دلار در روز‌های آینده باشد.

قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه

اولین قیمت انواع سکه در سال ۱۴۰۲ در سایت کانون صرافان ایرانیان با افزایش قیمت همراه شده است.

قیمت سکه امامی امروز ۵ فروردین ماه با افزایش تقریبا ۷۴۰ هزار تومانی نسبت به آخرین روز سال گذشته به طور میانگین به سطح ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین تا حوالی ساعت ۱۵ ظهر امروز ۵ فروردین ماه قیمت نیم سکه در همین سایت به طور میانگین یک کانال بالاتر رفته و معادل ۱۸ میلیون تومان درج شده که نسبت به ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ حدود ۵۷۰ هزار تومان گران‌تر شده است.

قیمت ربع سکه نیز امروز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سایت کانون صرافان اعلام شده است که ۴۳۰ هزار تومان نسبت به آخرین روز سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

فردا ربع سکه در مرکز مبادله عرضه می‌شود؟

یکی از کار‌های مرکز مبادله قرار بوده درخصوص طلا و سکه باشد. با این حال از زمان آغاز به کار این مرکز تا کنون قیمت دو فلز زرد رنگ داخلی اعلام نشده است. مرکز مبادله ایران در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از روز ششم فروردین سال ۱۴۰۲، یعنی فردا، معاملات ربع سکه در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود، باید منتظر ماند و دید آیا این وعده فردا عملی می‌شود یا خیر.

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)
۱۸ عیار ۲.۵۷۸.۵۹۳
۲۴ عیار ۳.۴۳۸.۱۲۴
مثقال طلا ۱۱.۱۷۰.۰۰۰
انس طلا ۱۹۷۸ دلار و ۷۱ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۷۸ دلار و ۷۱ سنت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین