کد خبر: ۸۳۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

ساماندهی تجمعات به کجا رسید؟

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: مجلس طرحی ۲۰ ماده‌ای را با نگاه اطلاع‌محور برای برگزاری تجمعات مردمی آماده کرده است، اما در انتظار ارائه لایحه دولت در این زمینه هستیم که با یکدیگر ادغام شده و در قالب یک لایحه با قید فوریت در مجلس به تصویب برسد.
ساماندهی تجمعات به کجا رسید؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن آصفری درباره آخرین وضعیت بررسی ساماندهی تجمعات مردمی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: تاکنون مجلس، دولت، دستگاه‌های امنیتی و مرکز پژوهش‌های مجلس و فرهیختگان دانشگاهی جلسات فشرده‌ای را پیرامون این موضوع برگزار کرده اند و تا این لحظه دو طرح در این زمینه تهیه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک ایده به مجوز محور کردن تجمعات مردمی باز می‌گردد یعنی برخی‌ها اعتقاد دارند که برای برگزاری تجمعات باید مجوز گرفته شود، یک ایده دیگر نیز اطلاع محور بودن تجمعات مردمی است، اظهار کرد: مجلس بیشتر ایده اطلاع‌محور کردن تجمعات مردمی را دنبال می‌کند. این طرح تقریبا با حدود ۲۰ ماده آماده شده است و کارگروهی نیز آن را به تصویب رسانده است که پس از تصویب در کمیسیون، در صحن علنی مجلس این موضوع دنبال خواهد شد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از آنجا که دولت اعلام کرده که در حال تهیه لایحه‌ای برای برگزاری تجمعات مردمی است، ما منتظر هستیم تا لایحه دولت نیز به مجلس ارائه شود تا با طرح مجلس اقدام شود و در قالب یک لایحه با فوریت در مجلس به تصویب برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین