کد خبر: ۸۳۱۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان و صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی، گفت: بارش باران برای سطح استان و بارش برف در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.
هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
آفتاب‌‌نیوز :

مهران چراغ‌پور با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان چهاررمحال و بختیاری و صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی، اظهار داشت: این سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا روز سه‌شنبه برای استان فعال است.

وی با اشاره به بارش باران همراه با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بیان کرد: همچنین وزش باید به نسبت شدید تا شدید لحظه‌ای و وقوع تگرگ در مناطق مستعد احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اکثر مناطق استان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، بیان کرد: به ویژه این سامانه برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا، فلارد و جنوب بروجن فعال است.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها، ادامه داد: همچنین جاری شدن رواناب، احتمال رخداد بهمن و ریزش کوه و لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد به ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های برف‌گیر انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال کاهش دید افقی، خسارت به محصولات باغی شکوفا شده و احتمال خسارت در اثر وزش باد، مطرح کرد: توصیه می‌شود عشایر و گردشگران در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و از چرای دام در مناطق مرتفع اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم احتیاط در رانندگی در عبور از جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه، برای صبح روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین