کد خبر: ۸۳۱۵۸۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
جای خالی مسئولیت شهروندی درحاشیه جاده‌های مازندران

تصاویر| زخم زباله بر پیکر سبز شمال؛ زباله مسافران نوروزی برای مازندرانی‌ها ماند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لاریجان از توابع شهرستان آمل گفت: رها کردن زباله‌های تولیدی مسافران نوروزی درحاشیه جاده هراز در چند روز سپری شده از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ باعث نازیبا شدن حاشیه این جاده و بی‌احترامی به راهداران شده است.
تصاویر| زخم زباله بر پیکر سبز شمال؛ زباله مسافران نوروزی برای مازندرانی‌ها ماند
آفتاب‌‌نیوز :

علی نوری‌پور، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمتر از ۱۰ روز از شروع تعطیلات نوروزی وحجم بالای تردد خودرویی درجاده هراز می‌گذرد، متاسفانه وضعیتی که مسافران درچند روز گذشته با رها کردن زباله در حاشیه جاده اصلی لیجاد کردند چهره نازیبایی برای مازندران رقم زدند.

وی، این اقدام نامناسب برخی مسافران را نوعی شانه خالی کردن از مسئولیت اجتماعی و بی‌توجهی به خدمات راهداران جاده‌هادانست و افزود: راهداران پیش از نوروز در طرح پاکسازی حریم جاده هراز و دیگر راه‌های ارتباطی مازندران با هدف زیبا سازی و ایمن سازی، شبانه روزی تلاش کردند اما مسافران به بدترین شکل ممکن از خجالت و زحمت راهداران درآمدند.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هراز در عین حال از مسافران عبوری از این محور زیبا درخواست کرد؛ در هیچ شرایطی زباله‌ها را از خودروی خود به بیرون پرت یا درحاشیه جاده رها نکنند.

نوری‌پور، با تاکید بر این که وظیفه پاکسازی در حریم راه‌های مازندران بر عهده بخشداری‌ها است، اظهار کرد: با توجه به اینکه حاشیه جاده‌ها در حوزه راهداری محسوب می‌شود ما نیز با بخشداری‌ها همکاری کردیم تا با کمک هم قبل از فرارسیدن نوروز و شروع شدن سفرهای نوروزی مسیرجاده پرتردد هراز از زباله‌ها و نخاله‌ها پاکسازی شود.

تصاویر| زخم زباله بر پیکر سبز شمال؛ زباله مسافران نوروزی برای مازندرانی‌ها ماند

رها سازی زباله‌های جا مانده از مسافران نوروزی درحاشیه جاده هراز نازیبایی را برای این محور پرتردد ایجاد کرد این در حالیست که مازندران به عنوان استانی گردشگر پذیر در تمام فصول سال میزبان میلوین‌ها ایرانی است و صنعت توریسم در این استان شمالی تعطیلی ندارد.

همچنین پاکسازی مستمر زباله از حاشیه راه‌های استان یک ضرورت انکار ناپذیر است که باید همه دستگاه‌های متولی حل این معضل را تکلیف خود بدانند و به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

زخم زباله بر پیکر سبز شمال

این روزها در حالی مازندران سرسبز و گردشگرپذیر به استقبال نوروز می‌رود که زخم زباله در جاده‌های بین شهری بر تن رنجور این استان سنگینی می کند؛ زباله‌هایی که با وجود دستور مسئولان و مدیران ارشد استان همچنان در حاشیه جاده‌های سبز مازندران جاخوش کرده‌ است.

استان مازندران با ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع مساحت و داشتن ۲۲ شهرستان و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ایران از لحاظ تراکم جمعیتی است و رتبه یک گردشگر پذیری را در کشور دارد.

استان مازندران در کنار جاذبه‌های گردشگری متنوع و متعدد حتی جاده‌های این استان که بیش از سه هزار کیلومتر طول دارد به تنهایی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

جاده‌های مازندران از دیرباز به طراوت و سرسبزی شناخته می‌شد، همواره نوعی سیاحت را برای گردشگران فراهم می‌کرد اما طی چندسال اخیر انبوهی از زباله برگ سبز شمال را مکدر کرده و چهره دلنشین مازندران را به تصویری زشت و آزار دهنده تبدیل کرده است.

تصاویر| زخم زباله بر پیکر سبز شمال؛ زباله مسافران نوروزی برای مازندرانی‌ها ماند

معضل زباله، شعار انتخاباتی

پاکسازی معابر و حاشیه راه‌های مازندران طی دهه‌های اخیر به یک چالش برای مدیریت این استان تبدیل شده است حتی در برهه‌های زمانی به شعار اصلی انتخاباتی نمایندگان مجلس تا وعده مسئولان در دستور کار قرار گرفت؛معضلی که چندین سال گریبان‌گیر استان سرسبز مازندران شده و با وجود راهکارها و پویش‌های متعدد در همه دوران راه به جایی نبرد.

در کنار چرخه ناتمام و باطل مقصر یابی مسئولان نیز مردم را به وعده جمع آوری مستمر دلخوش می‌کنند، البته در عمل فقط چند روز طرح‌های مختلف اجرا می‌شود و در چشم بر هم زدن به ورطه فراموشی می‌رود.

ضمن اینکه باید این مساله یکبار برای همیشه به صورت ریشه‌ای حل شود و همراه با پاکسازی با فرهنگ سازی مناسب و یا جریمه افراد متخلف به طور کامل برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
11
4
همینه که هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
4
13
اگر خود شمالی ها مثل يزدی ها هوای شهرها یشان را داشتند فرهنگ سازی میشد و مسافران هم زباله هایشان را رها نمی‌کردند پشت خانه های روستایی اکثر جاها تلنبار شده از زباله های خود مردم روستا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
14
کاشکی یه نیرویی بود وقتی کسی از روی نا آگاهی و بی مسولیتی چنین رفتار زشتی انجام میده همین زباله بطور مستقیم به خونه و زندگیش پرتاب میشد و زندگیش و کثیف میکرد دیگه چنین عمل تا بهنجاری رو انجام نمی‌داد ومیفهمید که سرانجام هر اعمال زشتی به خودمان بر میگردد که این در قانون جذب همینطور است ولی ما نمی‌بینیم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
13
شهرهای شمالی اصلا شهرداری ندارد. در استان گیلان به چشم مشاهده کردم حجم زیادی زباله و پلاستیک ک از گذشته در همه جای این استان پخش هست
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
18
متاسفم برای مردم بی فرهنگی که زباله در طبیعت می ریزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
4
15
جدای از عدم مسئولیت پذیری مردم متاسفانه مسئولین و مردم شمال فقط به فکر پول درآوردن از مسافرین دراین ایام هستند
توانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
8
قابل توجه تعدادی از عزیزان که در رخداد ناشایست حافظیه در ایام عید امسال اظهار میکردند این قبیل مقاله ها که در تعدادی از رسانه ها انعکاس داشت برای القای این مهم بوددکه ما ایرانی ها شایستگی آزادی را نداریم !! قبول کنیم اکثر ما ایرانیها همین هستیم که می بینید .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
17
دردناک اینجاست که وقتی دور هم میشینیم راجب همه چیز اضهار نظرکارشناسی میکنیم که اروپا و آمریکا فلان و بهمان جاهارو گرفتن ولی دریغ و صددریغ ازاینکه پیش پاافتاده ترین مسوولیت های اجتماعی مون رو انجام نمیدیم و انتظار پیشرفت و ....همه چیز و هم. چ
کریم براری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
10
ماازسال ۱۳۷۰ راه رابرای مسافران به داخل ییلاقمان الیمستان بازکردیم متاسفانه همه مسافران زبالها رادرداخل محل میریختندوچهره روستای زیبای ماراخراب کردنتدوباعث شدورودی روستارانگهبانی بزنیم تاجلوی این مسافرهای بی فرهنگ رابگیریم البته همه بدنیستندولی متاسفانه اونیکه عاشق طبیعت بودهم ازآتش ایناگرفتارشد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
19
حیف این جنگل ها و مناظر زیبا واقعا قلب آدم درد میگیره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین