کد خبر: ۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۱

دیپلماسی تازه هیلاری در قبال ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هیلاری کلینتون» نامزد وزارت امورخارجه در کابینه «باراک اوباما» در جلسه توجیهی کمیته روابط خارجه مجلس سنا از راهکارهای دیپلماتیک و نظامی درقبال ایران صحبت کرده افزود: «در ارتباط با ایران همه گزینه‌ها مدنظر هستند».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «هیلاری کلینتون» در جلسه سنا گفت: «آمریکا از طریق دیپلماسی، اعمال تحریم و از طریق ائتلاف با دیگر کشورهای متحد آمریکا که نگران آینده هسته‌ای ایران هستند تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود».

کلینتون در ادامه افزود:«ما به دنبال یک رویکرد تازه هستیم که در بطن سیاستهای تیم اوباماست و این رویکرد ثمربخش خواهد بود». او در عین حال داشتن سلاح هسته‌ای برای ایران را غیرقابل قبول خواند.

کلینتون همچنین خواستار همکاری ایران در آزادی مامور بازنشسته FBI «رابرت لوینسون» شد که در سال 2007 در جزیره کیش ناپدید گردید.

او در ادامه تصریح کرد: «استراتژی جدید قادر است سوریه و ایران را قانع کند تا از رفتار خطرناک خود دست بردارند». وی همچنین نسبت به همکاری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، ترکیه، اردن و عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد. 

او در ادامه افزود در دولت اوباما تحریم‌های آمریکا علیه کوبا برداشته خواهد شد. در رابطه با فعالیتهای هسته‌ای کره شمالی اذعان داشت: «در چارچوب مذاکرات گروه 6 جانبه فرصتی برای تماس کره شمالی و ایالات متحده ایجاد خواهد شد و هدف ما پایان دادن به برنامه هسته‌ای کره شمالی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین