کد خبر: ۸۳۱۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران

شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز دوشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ و روز‌های پیش رو هشدار داد.
احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (۷ فروردین ماه ۱۴۰۲) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی گردیده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

به گزارش شرکت آب منطقه‌ای تهران، تقاضای ما از شهروندان این است که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، دریاچه سد‌ها و کانال‌های آبیاری در روز‌های پیش رو خودداری کرده و به تابلو‌های هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند. با توجه به ماهیت فصل بهارهر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد وکم توجهی و بی احتیاطی شهروندان به هشدار‌ها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار به دنبال داشته باشد.

شایان ذکر است، شرکت آب منطقه‌ای تهران، در ایام نوروز در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است و رصد و پایش رودخانه‌های ‏استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امور‌های منابع آب تابعه و اطلاع رسانی‌های مکرر این ‏شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

گفتنی است، هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین