کد خبر: ۸۳۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
اجازه اعتراض باید به معلمان داده شود

نارضایتی گسترده فرهنگیان/ نماینده بجنورد خطاب به رئیسی: با خاطیان اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی معلمان برخورد شود

نماینده بجنورد در مجلس با گلایه نسبت به عدم اجرای صحیح طرح رتبه‌بندی و نارضایتی گسترده جامعه فرهنگیان، از رئیس‌جمهور برخورد بدون اغماض با خاطیان را خواستار شد.
نارضایتی گسترده فرهنگیان/ نماینده بجنورد خطاب به رئیسی: با خاطیان اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی معلمان برخورد شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد وحیدی با اشاره به مطرح شدن برخی موضوعات در حوزه رتبه بندی معلمان طی چند هفته گذشته، اظهار کرد: در این راستا سوالاتی را مطرح کرده و در اختیار کمیسیون آموزش قرار داده بودم اما به دلیل همزمانی با تصویب قانون بودجه این سوالات مطرح نشد اما ارتباط با وزارت خانه برقرار بود.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی نقص در اجرا را یکی از مشکلات طرح برشمرد و گفت: برخی همکاران اعتراضات به حقی را داشتند و فرصت رفع مشکلات در استان وجود نداشت که این امر اشتباه بود. این نقص باعث شد برخی افراد در رتبه بندی به اعتراض خود برسند و یا مدارک جدید خود را بارگذاری کنند.

وحیدی با تاکید بر اینکه اجازه اعتراض باید به معلمان داده شود، بیان کرد: امکان بارگذاری مدارک جدید با دستور وزیر باید ایجاد شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر این طرح مصوب سال ۱۴۰۰ بود و در بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده بود؛ اما کسر کردن این عدد برای موضوعات دیگر از جمله کسورات بازنشستگی نشان می‌داد که آموزش و پرورش در پرداخت آخر سال دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: مسئولان حوزه مالی وزارت آموزش و پرورش آشنایی کافی با مسائل مالی و اجرایی نداشتند؛ از روز نخست نیز به وزیر بیان شد که این افراد مدیریت حوزه مالی را با مشکل مواجه خواهند کرد.

وحیدی مهمترین ایراد این حوزه را کسر معوقات هر فرد بدون پرداختی به فرد دانست و گفت: زمانی کسورات باید اعمال شود که پرداختی صورت گرفته باشد؛ اما اکنون بدون پرداخت معوقاتی کسر شده است که این اقدام غیر قانونی بود لذا این امر سبب شد حکم پرداختی به معلمان ناقص اجرا شود.

نماینده بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم با تاکید بر اینکه تعویق پرداخت به معلمان در روزهای پایانی سال سابقه نداشته است، گفت: با این اقدام فضای بی اعتمادی بین جامعه فرهنگیان ایجاد شد. وزیر می‌بایست قصورات این حوزه را شناسایی کند؛ این اتفاقات باید توسط سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری شود.

وحیدی گفت: طرح رتبه بندی معلمان بارها توسط رئیس جمهور مورد تاکید واقع شده لذا کسانی که این طرح را نادرست اجرا کرده‌اند باید پاسخگو بوده و با آن‌ها برخورد شود. تا شروع مدارس حق و حقوقات معلمان پرداخت خواهد شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: انتظار ما از رئیس جمهور آن است که شخصاً به مسئله وارد شود و با خاطیان برخورد کند تا کسی دیگر نتواند با کم کاری خود فضای بی اعتمادی نسبت به دولت ایجاد کند. اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان با هدف تکریم و پرداخت حقوق متناسب با زحمات این جامعه اجرایی شد اما برخی با سو رفتار شیرینی این کار را در کام فرهنگیان تلخ کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین