کد خبر: ۸۳۱۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
مردم تحمل افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد

نماینده مجلس: چین پیرو اسلام نیست و خدا را قبول ندارند، اما در خدمت به مردم موفق بودند

نماینده بندرعباس در مجلس با اشاره به دلایل عدم موفقیت دولت در حل مشکلات اقتصادی جامعه، گفت: یکی از عوامل، ناتوانی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بعضی از وزرا خصوصا کابینه اقتصادی دولت است و مساله دوم این است که باید نگاهمان را به دنیا تغییر دهیم و بتوانیم با حفظ استقلال و مواضع خودمان، با دنیا ارتباط برقرار کنیم و به دنیا اطمینان دهیم که به دنبال این هستیم که امنیت، صلح و صمیمیت بین همه برقرار شود.کشور ما ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد من همیشه ایران را با چین قیاس می‌کنم که ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و پیرو اسلام نیستند و خدا را قبول ندارند، اما در ارائه خدمات عمومی به مردم موفق بودند.
نماینده مجلس: چین پیرو اسلام نیست و خدا را قبول ندارند، اما در خدمت به مردم موفق بودند
آفتاب‌‌نیوز :

احمد مرادی در گفت‌وگو با شفقنا در رابطه با نقاط قوت و ضعف دولت سیزدهم، گفت: ما در شرایط بد اقتصادی قرار داریم و مردم چند مطالبه از ما دارند؛ یکی از مطالبات مردم بحث اشتغال و معیشت است؛ چراکه بحث اقتصاد و تامین معیشت، پایه اصلی زندگی آرام و بدون دردسر برای مردم است. شعار آقای رییسی هم وقتی بر سر کار آمد این بود که بتواند دغدغه‌های مردم را برطرف کند، اما در انجام و موفقیت این کار به تیم کارشناسی زبده و استفاده از مدیران برجسته و توانمند و جهادی نیاز داشت و هدف آقای رئیسی هم همین بود که بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کند. آقای رئیسی در بحث مبارزه با فساد پیش قدم شدند و دستورات لازم را صادر کردند و در بحث رفع موانع و مشکلاتی که در حوزه اشتغال وجود داشت خصوصا کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند اقدامات خوبی را انجام داد.

وی ادامه داد: سوال ما و مردم این است که با انجام شدن این اقدامات چرا گره‌های اقتصادی جامعه هنوز باز نشده است؟ به نظر من دلیل اول این شرایط، ناتوانی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بعضی از وزرا خصوصا کابینه اقتصادی دولت است و مساله دوم این است که باید نگاهمان را به دنیا تغییر دهیم و بتوانیم با حفظ استقلال و مواضع خودمان با دنیا ارتباط برقرار کنیم و به دنیا اطمینان دهیم که به دنبال این هستیم که امنیت، صلح و صمیمیت بین همه برقرار شود و از هر حرف و اقدام نابجایی که روابط را دچار خدشه کند پرهیز کنیم و لازم است این نگاه در درون حاکمیت و مجلس حاکم شود.

مرادی بیان داشت: کشور ما ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد من همیشه ایران را با چین قیاس می‌کنم که ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و پیرو اسلام نیستند و خدا را قبول ندارند، اما در ارائه خدمات عمومی به مردم موفق بودند. دولت و همه حاکمیت در کل دنیا دو وظیفه عمده دارند یکی از این وظایف، ایجاد نظم و امنیت به جامعه و وظیفه دوم هم ارائه خدمات عمومی به عامه مردم است که این دو در هر حکومت و دولتی اگر مورد بی توجهی قرار بگیرد باعث عدم موفقیت دولت خواهد شد.

وی افزود: ما باید بتوانیم از تجربیات کشور‌های دنیا در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم به عنوان نمونه، ما در صنعت خودروسازی ضعیف هستیم و علی رغم قول‌هایی که دادند نتوانستند خودروی ایمن، با کیفیت و ارزان در اختیار مردم قرار دهند که به عنوان نقطه ضعف این دولت محسوب می‌شود.

وی در خصوص میزان صادرات نفت و گاز به کشور‌های دنیا، گفت: ما در زیرساخت‌های صادرات نفت و گاز مشکل داریم و اگر زیرساخت‌های ما آماده و پالایشگاه‌ها توسعه پیدا می‌کرد، ظرفیت تولید ۵ الی ۶ میلیون بشکه را داشتیم و همین میزان را می‌توانستیم صادر کنیم، اما در بهترین حالت شاید بتوانیم ۲ و نیم میلیون بشکه صادرات داشته باشیم در حالی که عراق بالای ۶ میلیون بشکه تولید و صادرات دارد. یکی از زیرساخت‌هایی که باید توسعه یابد، مکانی است برای ذخیره این سرمایه خدادادی و دوم ایجاد پالایشگاه‌ها است. ما در حال حاضر تعدادی مینی‌پالایشگاه داریم، ولی متاسفانه دولت نمی‌تواند خوراک این پالایشگاه‌ها را تامین کند که در کل کشور حمل این خوراک با نفتکش و تانکر‌های نفتی موجب ترافیک، آلودگی و خرابی جاده‌ها می‌شود در صورتی که دولت با ریل و مخازن پالایشگاه و خط لوله می‌تواند این کار را تسهیل کند و در کل من عملکرد دولت را در این موارد موفق نمی‌بینم.

آقای مرادی در رابطه با احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی بیان داشت: در دولت اقای روحانی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بدون هماهنگی مجلس اتفاق افتاد و در بودجه هم مطرح نشده بود؛ لذا درحال حاضر تاکید ما به اقای رییسی این است که جامعه تحمل افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد و باید فرهنگ سازی کنیم تا میزان مصرف مدیریت شود؛ همچنین مردم را باید توانمند کنیم که اگر درصدی را افزایش قیمت دادیم مردم بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین