کد خبر: ۸۳۱۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

هشدار «نارنجی» هواشناسی؛ احتمال غرق شدن شناگران در شمال بدنبال افزایش ارتفاع امواج

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال غرق شدن شناگران براثر وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از ۱۰ تا ۱۳ فروردین در شمال کشور خبر داد.
هشدار «نارنجی» هواشناسی؛ احتمال غرق شدن شناگران در شمال بدنبال افزایش ارتفاع امواج
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج خبر داد.

این وضعیت جوی در روز پنج‌شنبه (۱۰ فروردین) در نواحی غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان با افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر، در روز جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر همچنین در روز یک‌شنبه (۱۳ فروردین) نواحی مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران با افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناور‌های سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل را لازم می‌داند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین