کد خبر: ۸۳۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

آمار عجیب تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط اسرائیل

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی با انتشار آمار جدیدی از جنایات اسرائیل در این اراضی اعلام کرد که شطی سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) اسرائیل، ۹۵۳ منزل مسکونی متعلق به فلسطینیان را تخریب و ۲۸ هزار و ۴۴۶ فلسطینی را از منازل خود آواره کرده است.
آمار عجیب تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی در ادامه اعلام کرد که از سال 2016 تاکنون این آمار بی‌سابقه بوده و بیش از 80 درصد ساختمان‌هایی که تخریب شده‌، ‌واقع در منطقه C بوده‌اند.

به گزارش شهاب‌نیوز، طبق این بیانیه؛ تنها هزینه 101 ساختمان تخریب شده، از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 337 هزار یورو تخمین زده شده است.

در ادامه این بیانیه آمده که میزان بناهایی که توسط مالکان آنها در قدس شرقی با دستور مقام‌های اسرائیلی تخریب شده از 34 درصد در سال 2021 به 51 درصد در سال 2022 رسیده است. نگرانی کشورهای اروپایی از تخریب منازل مسکونی فلسطینیان در روستای «الولجه» در غرب بیت لحم و منطقه «مسافر یطا » واقع در جنوب الخلیل به مراتب بیشتر بوده است..

این بیانیه تأکید کرد که رصد خشونت‌های شهرک‌نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان در سال گذشته حاکی از افزایش آن بوده، زیرا در سال 2022، دست‌کم 849 حادثه در کرانه‌باختری به ثبت رسیده است.

رسانه‌های فلسطینی امروز در تازه‌ترین اخبار خود اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی منزل خانواده اسیر فلسطینی به نام «اسامه الطیل» 22 ساله را با صدور حکمی در شهر نابلس در شمال کرانه باختری را تخریب کردند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین