کد خبر: ۸۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

میزبانی قطر تاثیر زیادی روی موفقیت ما در جام جهانی داشت

سرمربی زاعتراف کرد که برگزاری جام جهانی در یک کشور عربی تاثیر زیادی در درخشش این تیم داشت.
میزبانی قطر تاثیر زیادی روی موفقیت ما در جام جهانی داشت
آفتاب‌‌نیوز :

ولید رکراکی سرمربی مراکش در مورد این که چرا برخی از بازیکنان آفریقایی الاصل بازی برای تیم های اروپایی را ترجیح می دهند به صحبت پرداخت. او در عین حال ابراز امیدواری کرده است که براهیم دیاز (متولد اسپانیا از پدری مراکشی و مادر اسپانیایی) شیرهای اطلس را انتخاب کند و برای تیم ملی مراکش بازی کند.

به گزارش آس، او در ابتدا درباره درخشش مراکش در جام جهانی گفت:‌ این واقعیت که بازی‌ها در یک کشور عربی برگزار می شد خیلی به سود ما بود و باعث شد احساس کنیم که در خانه خود هستیم. بازیکنان فهمیدند که باید با هم باشند. در تیم ملی مراکش جایی برای فردگرایی نیست. ما همیشه بازیکنان خوبی داشتیم. در سال ۲۰۱۸ هم بازیکنان خوبی داشتیم اما به توانایی های خودمان باور نداشتیم. من ۱۰ سال است که مربیگری می کنم. من در سال ۲۰۱۲ مربیگری را شروع کردم. برنامه اصلی ما این بود که مدلی شبیه بارسلونا یا آژاکس بر اساس ایده‌های کرویف و میراثی که گواردیولا ایجاد کرد داشته باشیم. من در رده های باشگاهی در مراکش خودم را اثبات کردم و اکنون در تیم ملی هستم.

او درباره تغییر تابعیت بعضی از بازیکنان که عموما آفریقایی هستند ولی برای تیم های اروپایی بازی می کنند نیز گفت: چرا ام‌باپه برای کامرون یا الجزایر بازی نکرد و در عوض فرانسه را انتخاب کرد؟ طبیعی است که بازیکن‌ها کشوری را انتخاب می کنند که در آن بزرگ شده‌اند. این مورد درباره براهیم دیاز هم صدق می کند. او ۲۳ سال سن دارد و باید تصمیم بگیرد که نماینده کدام کشور است. ما امیدواریم مراکش را انتخاب کند.

تیم ملی فوتبال مراکش توانست در دیدارهای دوستانه خود ابتدا برزیل را شکست دهد و در ادامه برابر پرو به تساوی رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین