کد خبر: ۸۳۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

هشدار آمریکا درباره جنگ با قدرت‌های بزرگ در سایه «تنگنای ذخایر تسلیحاتی»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنگره کشورش اذعان کرد که با توجه به جنگ اوکراین، ارتش آمریکا برای افزایش ذخایر مهمات خود و اطمینان از آمادگی واشنگتن برای هر جنگی در مقیاس بزرگ «راه طولانی» در پیش دارد.
هشدار آمریکا درباره جنگ با قدرت‌های بزرگ در سایه «تنگنای ذخایر تسلیحاتی»
آفتاب‌‌نیوز :

ژنرال مارک میلی،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه در جمع قانونگذاران کشورش گفت که چین، روسیه و ایران در «سال‌های آینده» برای ایالات متحده مشکل‌آفرین خواهند بود زیرا این سه با یکدیگر همکاری نزدیک‌تری ایجاد کرده‌اند.

میلی در در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در کنار لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که روسیه و چین در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: «من آن را یک اتحاد کاملا واقعی به معنای واقعی کلمه نمی‌دانم؛ اما ما شاهد نزدیک‌تر شدن آنها به یکدیگر هستیم و این مشکل‌ساز است. و بعد... ایران مورد سوم است. بنابراین فکر می‌کنم این سه کشور با هم برای سال‌های آینده ما مشکل‌ساز خواهند بود، به‌ویژه روسیه و چین به دلیل توانایی‌هایشان.»

در حالی که ایالات متحده سال‌هاست می‌گوید که این سه کشور به ویژه چین و روسیه روی قوای نظامی خود متمرکز شده‌اند، تنش‌ها با هر سه کشور در ماه‌ها و حتی هفته‌های اخیر رو به افزایش بوده است. در حالیکه ایالات متحده به ارائه کمک نظامی به اوکراین در جنگ با روسیه ادامه می‌دهد، ژنرال میلی چهارشنبه درباره این حمله گفت این «به خودی خود جنایت جنگی است.»

تنش‌ها با چین هم اخیرا به دنبال رصد یک بالن مشکوک چینی بر فراز قاره آمریکا بالا گرفته است. در نهایت این بالون توسط ارتش ایالات متحده در سواحل شرقی این کشور سرنگون شد. به دنبال آن وی فنگه، وزیر دفاع ملی چین از تماس با لوید آستین در مورد این حادثه خودداری کرد.

ژنرال میلی همچنین چهارشنبه گفت که چین و روسیه به طور خاص «وسایلی برای تهدید منافع و شیوه زندگی ما دارند» و اولین باری است که ایالات متحده «با دو قدرت بزرگ هسته‌ای» روبرو می‌شود. و در حالی که میلی گفت که توانایی‌های هسته‌ای چین با توانایی‌های ایالات متحده «تطابق ندارد»، او افزود که توانایی‌های چین را «قابل توجه» می‌داند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: «احتمالاً نمی‌توانیم کاری برای متوقف کردن، کند کردن، مختل کردن، ممانعت کردن یا نابود کردن برنامه توسعه هسته‌ای چین که آنها طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند، انجام دهیم. آنها این کار را طبق برنامه خودشان انجام خواهند داد و من فکر می‌کنم اهرم بسیار کمی وجود دارد که می‌توانیم برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهیم.»

این افسر ارشد ارتش ایالات متحده چهارشنبه در کنگره گفت که ارتش آمریکا برای افزایش ذخایر مهمات خود و اطمینان از آمادگی این کشور برای هر جنگ در مقیاس بزرگ «راه طولانی در پیش دارد.» ژنرال مارک میلی گفت که جنگ در اوکراین بر استفاده بسیار زیاد از مهمات مورد نیاز در هر درگیری بزرگی تاکید کرده است.

او و لوید آستین این هفته با پرسش‌های مکرر اعضای کنگره در مورد تأثیر جنگ بر پنتاگون مواجه شدند، زیرا این کشور بسیاری از مهمات مورد نیاز اوکراین را برای دفع حملات روسیه تامین می‌کند. آنها و رهبران ارشد ارتش آمریکا گفتند که این درگیری ایالات متحده را وادار کرده است تا نرخ تولید را افزایش دهد و با توجه به ادامه افزایش تنش‌ها با چین و روسیه، میزان ذخایر واقعی مورد نیاز را دوباره ارزیابی کند.

ژنرال میلی در اظهارات خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اگر جنگی در شبه جزیره کره یا جنگ قدرت‌های بزرگ بین ایالات متحده و روسیه یا ایالات متحده و چین رخ می‌داد، میزان مصرف از حد قابل پیش‌بینی خارج می‌شد. پس من نگرانم. من می‌دانم که وزیر دفاع... ما راه‌هایی برای اطمینان یافتن از میزان آماده شدن ذخایرمان برای حوادث احتمالی واقعی داریم.»

او گفت که لوید آستین به ارتش دستور داد تا تمام برنامه‌های جنگی خود را بررسی و برآوردهای مهمات را ارزیابی کند، که سپس می‌تواند مبنایی برای درخواست‌های بودجه آینده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین