به گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، قانونگذاران اتحادیه اروپا در فوریه توافق کردند مقررات در خصوص تبلیغات سیاسی هدفمند را برای مقابله با انتشار اطلاعات گمراه کننده در زمان انتخابات، سختگیرانه کنند. مقررات پیشنهادی، غولهای فناوری آمریکایی را ملزم میکند اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات سیاسی هدفمند در پلتفرمهای خود، فراهم کنند و در صورت نقض این مقررات، معادل چهار درصد از گردش مالی جهانی خود، جریمه خواهند شد.
فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: مدیران متا از این نگران هستند که تعریف تبلیغات سیاسی، تحت برنامههای اتحادیه اروپا، به حدی گسترده خواهد بود که نپذیرفتن همه تبلیغات سیاسی پولی در سایتهای این شرکت، گزینه راحتتری خواهد بود.
بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا دسامبر گذشته به متا هشدار داد که با مختل کردن رقابت در بازارهای تبلیغات طبقهبندی شده آنلاین و سوءاستفاده از موقعیت برترش، قوانین ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا را نقض کرده است.