کد خبر: ۸۳۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

خزعلی: ویدئو منتشر شده درباره "استقلال مالی زنان" تحریف و تقطیع رسانه‌ها بوده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به انتشار ویدئویی از سخنان یک عضو مجلس خبرگان رهبری با این محتوا که "اگر زن‌ها از نظر مالی مستقل شوند خانواده درگیر طغیان می‌شود"، اعلام کرد که در این سخنان ابدا صحبت ‎استقلال مالی زنان مطرح نبوده و ویدئو پخش شده حاصل تحریف و تقطیع رسانه‌ها بوده است.
خزعلی: ویدئو منتشر شده درباره
آفتاب‌‌نیوز :

انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود نوشت: "مطلبی تحت عنوان استقلال مالی زنان منتسب به آقای حاج ابوالقاسم دولابی در فضای مجازی می‌چرخد که تعجب مرا برانگیخت چرا که استقلال مالی زنان در صریح قرآن و سیره معصومین از چهارده قرن پیش مورد تاکید بوده است."

وی در توییت دیگری ادامه داد: "طبعا چنین تصویری را به حقیقت نزدیک ندانسته و طبق تجربه‌ای که در عمر کوتاه این دولت داشتم آن را حاصل تحریف و تقطیع رسانه‌ها می‌دانستم؛ لذا تصمیم گرفتم مستقیماً مطلب را از ایشان بشنوم."

خزعلی درباره مسائل مطرح شده در تماس تلفنی خود و تاکیدات حاجی ابوالقاسم دولابی، توضیح داد: "در صحبت تلفنی، ایشان بر چند مساله تاکید کردند؛ ابدا صحبت ‎استقلال مالی زنان مطرح نبوده است. مسئله وظیفه مرد در تامین مخارج زندگی مورد تاکید بوده و اینکه نباید چنین امری به زنان تحمیل شود. مسئله مشورت و همدلی در تصمیمات زندگی مشترک و پرهیز از مستقل عمل کردن مدنظر بوده است. طغیان اختصاص به زن نداشته و زوجین را مخاطب داشته است. تک روی و بارهای غیر متوازن در وظایف هر یک از مرد یا زن، موجب از بین رفتن مودت و رحمت که اساس زندگی مشترک است، می شود."

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین در ادامه افزود که حاجی ابوالقاسم دولابی ویدئوی صحبتهای "بدون تحریف" خود را برای وی ارسال کرده است که آن ویدئو از اینجا قابل مشاهده است.

اخیرا ویدئویی از سخنرانی محمد حاجی ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری در فضای مجازی منتشر شد که سخنان وی در آن تحریف شده و اظهار می‌کند که "نباید مردان و زنان به دنبال جابه‌جایی نقش‌های خود در خانواده باشند و توازن نقش‌های خود را از بین ببرند، اگر زن‌ها از نظر مالی مستقل شوند خانواده درگیر طغیان می‌شود." این سخنان واکنش‌های متعددی را در پی داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین