کد خبر: ۸۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
در دیدار یک مقام وزارت خارجه کشورمان با دبیرکل مجمع اقتصادی بوائو مطرح شد؛

تاکید بر تقویت همکاری‌های ایران و مجمع اقتصادی بوائو

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست سالانه "مجمع بوائو برای آسیا" با لی بائودونگ دبیرکل مجمع ملاقات و در خصوص راه‌های تقویت همکاری‌ها تبادل نظر کرد.
تاکید بر تقویت همکاری‌های ایران و مجمع اقتصادی بوائو
آفتاب‌‌نیوز :

علوی نیز در این ملاقات اهمیت آسیا را در مبادلات اقتصادی جهان مورد تاکید قرار داد و بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران به تقویت مناسبات اقتصادی با کشورهای آسیایی از جمله در چارچوب مجمع بوائو تاکید کرد.

وی همکاری در حوزه‌های مواصلات و انرژی را از جمله اولویت‌های کشورمان در تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه برشمرد و آمادگی ایران برای برگزاری رویدادهای مشترک با مجمع بوائو در این حوزه‌ها و سایر حوزه های مورد علاقه را اعلام کرد.

لی بائودونگ نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد خواستار حضور بخش‌های خصوصی ‌و دولتی ایران در نشست‌ها و برنامه‌های مجمع بوائو شد.

یادآور می‌شود "مجمع بوائو برای آسیا" ۲۳ سال پیش تشکیل شد و همه ساله نشست‌هایی را با حضور مقامات بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی آسیایی و جهانی برگزار می‌کند. نشست سالانه امسال که اولین نشست حضوری پس از شیوع کرونا بود که با سخنان نخست وزیر چین و حضور نخست‌وزیران و مقامات برخی کشورهای آسیایی و غیرآسیایی در شهر بوائو استان هاینان چین آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین