کد خبر: ۸۳۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۱:۵۲

استقبال رسانه‌های دولتی از بی‌بی‌سی فارسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نتایج نظرسنجی‌هایی که تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در دو روز ابتدایی فعالیت خود در مورد ایران منتشر کرده است، با استقبال رسانه‌های دولتی و هوادار دولت مواجه شده است.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ پس از آنکه تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در روزهای ابتدایی پخش برنامه برای ایرانیان اقدام به انتشار یک سلسله نظرسنجی با موضوعاتی همچون، «برنامه هسته‌ای ایران»، «مسیر کلی کشور»، «مهمترین مشکلات کشور» و ... کرد، نتایج این نظرسنجی‌ها به شکل گسترده‌ای مورد توجه رسانه‌های رسمی دولت و سایت‌های خبری هوادار دولت نهم قرار گرفته است. 

ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی روز گذشته در خبری نتایج نظرسنجی این شبکه خبری را پوشش خبری داده است که طی آن اعلام شده است تنها یک درصد مردم ایران نگران دموکراسی در ایران هستند.

ایرنا البته به این موضوع اشاره‌ای نکرده است که مطابق این نظرسنجی، بیکاری و تورم مهمترین مشکلات از نظر مردم تلقی شده است.

از سوی دیگر، سایت اصلی هواداران دولت نیز در خبری به دو نظرسنجی بی‌بی‌سی اشاره کرده که بر مبنای آن، 94 درصد مردم ایران، انرژی هسته‌ای را حق خود می‌دانند و همچنین نیمی از ایرانیان (50 درصد) معتقدند دولتمردانشان در مسیر درستی حرکت می‌کنند و کشورشان را به سوی موفقیت و پیشرفت رهنمون می‌کنند.

گفتنی است، در بخش دیگری از این نظرسنجی که مورد اشاره رسانه‌های حامی دولت قرار نگرفته،‌ عنوان شده است که نیمی از مردم ایران (50درصد) خواستار دستیابی به بمب اتمی هستند.

استقابل رسانه‌های اصولگرا از نظرسنجی‌های بی‌بی‌سی در حالی صورت می‌گیرد که اژه‌ای وزیر اطلاعات همزمان با آغاز به کار این شبکه ماهواره‌ای اعلام کرده بود این شبکه را مناسب برای امنیت کشور نمی‌دانیم و اقدامات لازم را در خصوص آن انجام خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۸
0
0
متاسفانه عليرغم مطالب بالا مشخص نيست چرا مصاحبه و يا همكاري با شبكه بي بي فارسي از سوي وزارت ارشاد ممنوع و جرم تلقي ميشود. آيا آقاي احمدي نژاد كه مدعي وجود آزادي بصورت مطلق در ايران است از اين موضوع اطلاع دارد؟ در كجاي دنيا مصاحبه با يك تلويزيون جرم تلقي ميشود؟ چنين برخوردهايي فقط در كشورهاي كمونيستي و در زمان گذشته صورت ميگرفت كه نتيجه آن نيز وضعيت فعلي آن كشورهاست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین