کد خبر: ۸۳۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۸

انتقاد شدید عضو یهودی پارلمان انگلیس از اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک مقام قانونگذار بریتانیایی روز پنجشنیه اعلان کرد اسرائیل از احساس گناه افراد غیر یهودی نسبت به واقعه هولوکاست در راستای پیشبرد اهدافش در حمله به غزه سوء استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «سر جرالد کافمن»، یک قانونگذار عضو حزب «کارگر» سر کار در بریتانیا، با انتقاد شدید از اسرائیل در نشستی که در مجلس عوام انگلیس برگزار شد، گفت اسرائیل از احساسات جهانیان بابت بی‌توجهی و واکنش مناسب نشان‌ندادن در زمان قتل‌عام 6 میلیون یهودی در زمان جنگ جهانی دوم در راستای منافع‌اش و به عنوان توجیهی برای کشتار فلسطینیان بهره می‌جوید.
«کافمن» -78 ساله- که از بچگی خود با رسوم یهودی بزرگ شده است، از منتقدان شدید اسرائیل است، در پاسخ مخالفت با این نظر که اکثر کشته‌شدگان فلسطینی نیروهای نظامی هستند، گفت «در زمان جنگ جهانی دوم نیز یهودیان بی‌گناهی که در منطقه خاص «ورشو» لهستان جمع‌آوری شده بودند و برای بقای جان‌شان تلاش می‌کردند، نظامی قلمداد می‌شدند».

«کافمن» که خود عضو گروه‌های حامی صهیونیست بوده است، از دولت بریتانیا خواست تبادلات اسلحه با اسرائیل را ممنوع کند.

این عضو پارلمان انگلیس گفت: «مادربزرگ من در زمان جنگ جهانی دوم در بستر بیماری بود که «نازی»ها به خانه‌اش ریختند...یک سرباز آلمانی به او در حالی که در بستر بیماری بود، شلیک کرده و او را کشت. مادربزرگ من جانش را از دست نداد تا بهانه‌ای باشد برای سربازان اسرائیلی که مادربزرگ‌های نوعی در غزه را به قتل می‌رسانند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین