کد خبر: ۸۳۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۳

جوان معتاد به کراک به روی خواهرش چاقو کشید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جوان معتاد به کراک وقتی با مخالفت والدینش برای پرداخت پول روبه‌رو شد، با 16ضربه چاقو خواهر 17ساله‌اش را راهی بیمارستان کرد. 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، به دنبال تماس مسوولان اورژانس یک بیمارستان با مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر انتقال یک دختر مجروح به بیمارستان، ماموران با عزیمت به محل متوجه شدند دختر جوان به علت شدت خونریزی بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان به اتاق عمل منتقل شده است و قادر به بازجویی نیست. 

با تحقیق درخصوص این موضوع زن میانسالی که دختر جوان را به بیمارستان منتقل و خود را مادر دختر مجروح معرفی می‌کرد، گفت: «دختر وی از سوی پسر 20ساله‌اش نادر که به موادمخدر اعتیاد دارد، مورد حمله قرار گرفته است». 

با تشکیل پرونده‌‌ای در این ارتباط پرونده به شعبه 5بازپرسی دادسرای جنایی ارسال شد و بازپرس حسین توکلی تحقیق از زن شاکی را آغاز کرد. 

این زن در شکایت خود گفت: «پسر وی از چندی پیش به موادمخدر از نوع کراک اعتیاد پیدا کرده و این اعتیاد او موجب شده است تا وی عرصه را بر آنها تنگ و به بهانه‌های مختلف از آنها اخاذی کند». 

دستور دستگیری 
شاکی درخصوص روز حادثه گفت: «طبق معمول روزهای گذشته فرزندم بار دیگر به خانه آمد و درخواست پول کرد و زمانی که با درخواست او از سوی من و شوهرم مخالفت شد، او به سراغ رایانه خواهرش رفت تا آن را همانند برخی دیگر از لوازم خانه به فروش برساند». 

هنگامی که نادر با مخالفت و گریه خواهرش روبه‌رو شد، با چاقو به سوی او حمله‌ور و پس از وارد کردن چند ضربه چاقو به او از خانه متواری شد. 

اعتراف متهم
به دنبال این شکایت بازپرس دادسرای جنایی دستور دستگیری متهم را صادر کرد و با ارجاع پرونده به شعبه 5 پلیس آگاهی تهران جست‌وجو برای دستگیری متهم آغاز شد. 

یک هفته پس از مطرح شدن این شکایت ماموران با اطلاعاتی که در این زمینه به دست آوردند، متوجه شدند، متهم در یک ساختمان متروکه در غرب تهران مخفی شده است. با عزیمت ماموران به این محل متهم به همراه فرد دیگری که در ساختمان متروکه حضور داشت، دستگیر شدند. 

با انتقال متهم به دادسرای جنایی وی به مجروح کردن خواهر 17ساله خود اعتراف کرد و گفت: «پس از اعتیاد به کراک در شرایط بدی قرار گرفته و اقدام به اخاذی و سرقت از منزل خود و یا همسایه‌ها می‌کردم». 

به دنبال این اعترافات دستور شناسایی محل سرقت‌ها نیز صادر شد و ماموران با حضور در محل و تحقیق از همسایه‌ها چند منزل مسکونی که از آنها سرقت شده بود را شناسایی کردند. 

متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
گفت‌وگو با متهم
درک غلط از من یک معتاد ساخت
حضور این متهم در شعبه 5 بازپرسی دادسرای جنایی این فرصت را برای خبرنگار «امین‌جامعه» فراهم آورد تا با او به گفت‌وگو بنشیند.
چند سال داری؟
20سال و 7ماه.
میزان تحصیلات؟
دیپلم ردی هستم.
چرا ادامه تحصیل ندادی؟
نتوانستم.
چرا؟
شاید به خاطر رفتارهای خانواده‌ام که مدام مرا تحقیر می‌کردند. از سوی دیگر هم نشست و برخاست با دوستان ناباب که مرا ابتدا فریب دادند و زمانی به خود آمدم که متوجه شدم یک معتاد حرفه‌یی شده‌ام.
در چند سالگی موادمخدر مصرف کردی؟
حدود یک سال پیش بود که با یکی از دوستانم به قصد تفریح به شمال رفته بودیم و در این محل پس از آشنایی با 2جوان که شیشه و کراک مصرف می‌کردند، از موادمخدر استفاده کردم.
در این مدت دستگیر هم شده‌ای؟
خیر.
خرج اعتیاد خود را از کجا می‌آوری؟
دله دزدی می‌کردم و از پدر و مادرم می‌گرفتم.
اگر مخالفت می‌کردند؟
آنها را تهدید می‌کردم.
با چاقو؟
برخی اوقات با چاقو و بعضی وقت‌ها نیز می‌گفتم با دزدی از همسایه‌ها، آبروی آنها را خواهم برد.
می‌دانی عمر مفید افراد معتاد به کراک چند سال است؟
می‌گویند 2 یا 3سال.
بعد از این مدت چه اتفاقی می‌افتد؟
آدم می‌میرد.
یعنی با وجود آنکه می‌دانی خواهی مرد، مصرف می‌کنی.
نمی‌توانم ترک کنم.
از خواهرت خبر داری؟
مادرم می‌گفت هنوز در بیمارستان است.
پشیمان نیستی؟
چرا، او خواهر دلسوزی است و همیشه پول‌هایش را به من می‌داد.
پس چرا به او حمله کردی؟
نمی‌دانم، برای یک لحظه فقط به خودم و تهیه مواد فکر می‌کردم.
فکر می‌کنی تا چه زمانی این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد؟
هیچ چیز نمی‌دانم. رهایم کنید، فکر می‌کردم با کشیدن سیگار بزرگ می‌شوم اما همین درک غلط از من یک معتاد به کراک ساخت. من خود همیشه معتادها را مسخره می‌کردم، اما امروز خود در معرض تمسخر دیگران قرار دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین