کد خبر: ۸۳۳۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

حملات جدید اسرائیل به غزه و لبنان

بامداد امروز جمعه رژیم صهیونیستی حملات جدیدی را علیه مراکز مقاومت و حماس در نوار غزه آغاز کرد.
حملات جدید اسرائیل به غزه و لبنان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش الجزیره، در پی حملات موشکی پنجشنبه به شمال سرزمین‌های اشغالی که از لبنان صورت گرفت، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم به حملات صورت گرفته پاسخ میدهد.

در پی این رویداد‌ها گزارش شد این رژیم حملات تازه‌ای را علیه مراکز مقاومت و حماس در نوار غزه آغاز کرد که مسئول شلیک راکت‌ها به شمال فلسطین اشغالی در روز پنجشنبه معرفی شده است.

به گزارش رسانه‌ها شمال تا جنوب نوار غزه آماج حملات هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفت و گروه‌های فلسطینی نیز به شلیک موشک‌های ضد هوایی از جمله یک موشک SAM پرداختند.

به روز رسانی ۲:۰۰: همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ، شهرک‌های اسراییلی از جمله سدیروت و عسقلان را با موشک‌های خود هدف قرار دادند. مقامات رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک‌ها خواستند به هیچ وجه از پناهگاه‌ها خارج نشوند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد دو مرکز ساخت سلاح در غزه را هدف قرار داده است.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین حدود ۲۰ راکت شلیک شده به سمت سدیروت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را رهگیری کرده است.

به روز رسانی ۳:۱۵: یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم برای تمامی احتمالات آماده است.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای مسکونی را در محله شجاعیه در شرق غزه بمباران و با خاک یکسان کردند.

پهپاد‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز یک پایگاه مقاومت را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

به گزارش الجزیره در عملیات نظامی اسرائیل موسوم به «دست نیرومند» تاکنون گزارشی از تلفات یا مجروحان گزارش نشده است، اما حداقل پنج سایت در این حمله هدف قرار گرفته اند؛ از جمله زمین‌های کشاورزی در بیت حانون در شمال نوار غزه، دو مکان در جنوب شهر غزه، زمین‌های کشاورزی در شرق محله الزیتون در نزدیکی شهر غزه و یک سایت در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه.

همزمان گزارش شد گروهی از مردم فلسطین در حالی که غزه آماج حملات بود در مسجدالاقصی تجمع کرده و شعار "روح و خون ما فدای تو‌ای اقصی" سردادند.

به روز رسانی ۴:۴۵: رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب لبنان و منطقه صور حمله هوایی و موشکی کرد، اما به گزارش المیادین تلفاتی نداشته است. این حمله ظاهرا به مراکز و زیرساخت‌های حماس در جنوب لبنان بوده است.

به روز رسانی ۵:۱۵: در حمله جدیدی به نوار غزه سایت نظامی بدر و یک پایگاه مقاومت در خان یونس بمباران شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین