کد خبر: ۸۳۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد

موضع رسمی «محسنی‌اژه‌ای» درباره حجاب

رئیس قوه قضاییه گفت: اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد، اما چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفا با بگیر و ببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود.
موضع رسمی «محسنی‌اژه‌ای» درباره حجاب
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان البرز با اشاره به مسائل و مشکلات ناظر بر زندان‌ها در این استان تاکید کرد: زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است باید هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن، از وضعیت زندان بودن خارج گردد و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین در راستای انتقال و تغییر وضعیت زندان رجایی شهر، دستورات مشخصی را خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس کل دادگستری استان البرز صادر کرد.

رئیس عدلیه در ادامه به موضوع امکان انتقال و تغییر وضعیت زندان قزلحصار نیز که آن هم در داخل محدوده شهری کرج است، اشاره کرد و از مسئولان ذیربط در داخل استان البرز خواست تا در این خصوص، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اسناد عادی و مشکلاتی که از حیث اعتباربخشی به این اسناد در حوزه اراضی ایجاد می‌گردد، گفت: استاندار البرز با همکاری مقامات قضایی کارگروهی را برای ساماندهی اسناد عادی در استان تشکیل دهد.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع اموال توقیفی در استان البرز، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد تا آنجا که ضرورت ندارد، یک ملک یا وسیله نقلیه یا هر وسیله دیگر، بی‌جهت توقیف نشود و ابزار تولید نیز به هیچ وجه توقیف نگردد و حتی اگر دادخواستی در این زمینه وجود داشت، ابزاری غیر از ابزار تولیدی، توقیف گردد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع ساماندهی اموال توقیفی، بیان کرد: به رییس کل دادگستری استان البرز دستور می‌دهم نسبت به تعیین تکلیف سریع آن دسته از اموال توقیفی این استان که به سبب عدم صدور حکم قضایی همچنان در پارکینگ‌ها و انبار‌ها مانده است، اقدامات لازم و مقتضی را ترتیب دهد.

رئیس دستگاه قضا همچنین به رئیس کل دادگستری البرز دستور داد در قبال آن دسته از اموالی که در گمرکات و انبار‌های تملیکی و توقیفی این استان مانده‌اند و قابل فروش و ترخیص نیستند، نامه‌ای را تنظیم کند تا موضوع برای تعیین تکلیف در جلسه سران سه قوه مطرح گردد.

حل مسائل فرهنگی با بگیر و ببیند هزینه بالایی دارد

محسنی اژه‌ای در پایان با اشاره به مقوله حجاب و برنامه‌هایی که برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی تدوین شده است، گفت: اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد؛ اگر چه در این مقوله باید به موضوعات صیانتی و حقوقی نیز توجه داشت، اما چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفا با بگیر و ببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نزدیک به ۳۰ دستگاه در مورد موضوع حجاب، وظایف و تکالیفی مصوب کرده است بعضی از دستگاه‌ها بیش از ۳۰ تکلیف و وظیفه در این خصوص دارند قوه قضاییه پنج تکلیف دارد، که البته باید به تکالیف خود عمل کند و دلیل نمی‌شود اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکرد ما هم به وظایف خود عمل نکنیم قوه قضاییه از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهد کرد آنجا هم که خلاء قانونی وجود دارد از طریق ارائه لایحه به مجلس عمل خواهیم کرد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «عبداللهی» استاندار البرز طی سخنانی با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر سال گذشته ۴۰۴ پروژه در این استان به بهره‌برداری رسید، گفت: طی ۱۵ ماه گذشته در استان البرز ۶۰ مدرسه افتتاح شده و هم اکنون ۴۰ مدرسه نیز در حال تکمیل است.

استاندار البرز افزود: ضرورت دارد که مدیران عرصه ملی کشور، رویکرد ویژه‌ای برای حل مسائل و مشکلات استان البرز اتخاذ کنند.

آیت الله حسینی همدانی نماینده، ولی فقیه در استان البرز نیز طی سخنانی با بیان اینکه یک سوم مردم استان البرز از معضل حاشیه‌نشینی رنج می‌برند، گفت: ضرورت دارد که مسئولان برای حل این مسئله تدبیر ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین خواستار تخصیص بودجه مکفی برای تجهیز و ساخت مراکز قضایی استان البرز در جهت بهبود خدمت‌رسانی به مردم و مراجعان شد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز همچنین خواستار کمک بیشتر دستگاه قضا برای رفع موانع تولید در این استان شد و گفت: مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند که سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در استان البرز داشته باشند.

«حدادی» یکی از نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبی را در حوزه‌های تغییر کاربری اراضی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جابجایی زندان‌های سطح استان البرز مطرح کرد.

«عسگری» یکی دیگر از نمایندگان استان البرز نیز در این جلسه به استیجاری بودن ساختمان اداره کل زندان‌های استان البرز اشاره کرد و خواستار تخصیص بودجه مناسب در راستای رفع این موضوع شد.

«عباسی» از دیگر نمایندگان استان البرز نیز در این مراسم بر برخورد جدی با اخلالگران حوزه ارز تاکید کرد.

«جعفری» رئیس اداره اقتصاد و دارایی استان البرز نیز در این نشست اظهار کرد: از اقدامات قوه قضاییه در راستای کمک و حمایت از فعالان اقتصادی و ساماندهی انبار‌های گمرکات و اموال تملیکی قدردانی به عمل می‌آوریم.

«بازدار» رئیس جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست گفت: در این استان به دلیل کثرت جمعیت، با محدودیت شدید منابع آبی مواجه هستیم و خواستار توجه جدی مسئولان برای رفع این مشکل هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین