کد خبر: ۸۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۵

بشار اسد آماده همکاری با اوباما است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «بشار اسد » رئیس جمهور سوریه اعلام کرد دمشق آماده همکاری با «باراک اوباما» رئیس جمهور منتخب آمریکا و همچنین خواستار آن است که اوباما مراحل صلح خاورمیانه را جدی بگیرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «بشار اسد» در مصاحبه با مجله آلمانی زبان اشپیگل نسبت به روابط آینده دو کشور هشدار داد و تصریح کرد ترجیح می‌دهد به جای انتظار درباره امید حرف بزند.

روابط سوریه و آمریکا با اتهام ایالات متحده درباره بی‌تفاوتی سوریه به عبور ستیزهجویان طالبان از مرز این کشور به عراق تشدید شد. در عین حال امضاء قرارداد صلح در لبنان توسط سوریه حمایت کشورهای اروپایی را در بر داشت.

اسد در پاسخ به این سئوال که آیا انتظار دارد همکاری با اوباما آسانتر باشد گفت: « من بیشتر درباره امید حرف می‌زنم تا انتظار، دولت بوش دو جنگ را برای ما به ارمغان آورد و موقعیت جهان را در 8 سال اخیر به نابودی کشاند. همه چیز از جمله اقتصاد بدتر از گذشته شد».

رئیس جمهور سوریه در ادامه افزود:« دولت جدید آمریکا باید درباره صلح خاورمیانه جدی‌تر برخورد کند و ما باید به همراه کشورهای اروپایی در رسیدن به این امر کمک کنیم».

اسد در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت درخواست کمک اوباما از سوریه برای توقف تلاش ایران در دستیابی به سلاح هسته‌ای همکاری می کند اذعان داشت: « ما خواستار کمک و همکاری در ایجاد امنیت در منطقه هستیم ولی ما باید در این امر شریک باشیم نه منزوی، همانطور که تاکنون این‌گونه بودیم».
 
او در ادامه افزود:«ما آماده هرگونه همکاری هستیم در عین حال سوریه منافع خود را در اولویت قرار می‌دهد. روابط خوب با واشنگتن به معنی روابط بد با تهران نیست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین