کد خبر: ۸۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱

اسماعیل هنیه: این پیروزی سکویی برای پیروزی بزرگتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین پیروزی مردم و مبارزان فلسطینی در نوار غزه را پیروزی الهی و ربانی توصیف و برضرورت عقب‌نشینی کامل و بی‌قید و شرط اشغالگران از نوار غزه، بازگشایی گذرگاهها و رفع محاصره تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «اسماعیل هنیه» یکشنبه شب در پیام خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر پخش شد، درباره پیروزی مردم و مبارزان فلسطینی در نوار غزه بر رژیم صهیونیستی گفت: «این پیروزی، پیروزی الهی و ربانی است».

وی افزود: «این پیروزی، پیروزی یک گروه یا حزب یا منطقه نیست بلکه پیروزی مردمی است و پیروزی امت اسلامی و پیروزی بشریت و آزادگان جهان به شمار می‌رود».

هنیه گفت: «تاکید کردیم که ما برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی از دو راه یعنی راه مقاومت، پایداری و استواری و راه تحرک سیاسی و دیپلماتیک در سطوح مختلف فعالیت می‌کنیم که مردم و رهبران فلسطینی را به نقطه توقف تجاوزگری و شکست دشمن در رسیدن به اهداف خود رساند و برای پیروزی ملت و پاسداری از آنها تلاش کرده‌ایم».

وی همچنین به اجلاس‌ها و نشستهای برگزار شده درباره نوار غزه خصوصا اجلاس اضطراری «دوحه» قطر اشاره کرد و از مصوبات آن تقدیر کرد.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گفت: «مقاومت آگاه و مسئول است و براساس منافع مردم فلسطین حرکت می‌کند و برای توقف تجاوزگری، عقب‌نشینی نهایی و کامل اشغاگران از سراسر نوار غزه، بازگشایی گذرگاهها و رفع محاصره گام بر می‌دارد». 

وی با ستایش از مجاهدت مبارزان فلسطینی و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان فلسطینی از جمله «نزار ریان» و «سعید صیام» از مسئولان مقاومت فلسطین تاکید کرد: «ما راه آنها را ادامه خواهیم داد و هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد و از خون شهدای فلسطینی پاسداری خواهیم کرد». 

هنیه سپس اعلام کرد که دولت منتخب فلسطین به خانواده‌های زیان دیده و کسانی که خانه‌ها و مایملک آنها تخریب یا آسیب دیده‌است، به سرعت کمک‌های فوری خواهد کرد و برای بازسازی ویرانی‌ها گام برخواهد داشت. 

وی از برادران مسلمان و جامعه جهانی خواست تا مسئولیت‌های خود را در این زمینه ایفا کنند.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گفت: «این پیروزی سکویی برای پیروزی بزرگتر یعنی آزاد سازی سرزمین و پایبندی به اصول و مبانی ملی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت به پایتختی قدس شریف است و زمینه را برای آزادی اسیران فلسطینی و بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خویش مهیا می‌کند».

وی افزود: «از این پیروزی پلی برای وحدت ملی و گفتگوی داخلی برای رسیدن به یک آشتی همه جانبه و فراگیر می‌سازیم».

هنیه بر ضرورت خروج اشغالگران از همه نوار غزه بدون هرگونه قید و شرطی، بازگشایی گذرگاهها، رفع محاصره و اجازه ندادن برای بازگشت غزه به دوره محاصره بعد از این همه جانشفانی تاکید کرد.

وی از خیزش، تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی در سراسر جهان در حمایت از ملت فلسطین ستایش کرد و نقش علمای دینی و رهبران در پشتیبانی از ملت فلسطین را ستود و از رسانه‌ها برای رساندن اخبار میزان جنایت آفرینی و ددمنشی رژیم صهیونیستی به جهانیان و همچنین پوشش اخبار دلاوری و پایداری مردم و مقاومت فلسطین تشکر کرد.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین خواستار اعزام کمیته‌های تحقیقاتی به نوار غزه به منظور رسیدگی به جنایات صهیونیست و اقدام برای تحویل سران رژیم صهیونیستی به دادگاه کیفری بین‌المللی به خاطر جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین