کد خبر: ۸۳۴۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

ارتش میانمار نشست مخالفان را بمباران کرد / ۱۰۰ نفر کشته شدند

ارتش میانمار با بمباران یک نشست مخالفان، ده‌ها نفر را کشت.
ارتش میانمار نشست مخالفان را بمباران کرد / ۱۰۰ نفر کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: در بمباران یک نشست مخالفان حکومت نظامی میانمار در مرکز این کشور دستکم ۱۰۰ نفر کشته شده اند. سازمان ملل این حمله را وحشتناک توصیف کرده و گفته در میان کشته‌ها کودکانی که برای رقص به مراسم آمده بودند هم دیده می‌شوند. این حمله مرگبار روز سه شنبه رخ داده است.

به گزارش فرانس ۲۴؛ این کشور آسیای جنوب شرقی از زمان به دست گرفتن قدرت توسط ارتش در کودتای فوریه ۲۰۲۱، در هرج و مرج به سر برده و اقتصاد آن در حال فروپاشی بوده است.

فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق سازمان ملل متحد گفته از این حمله وحشت زده شده است. وی خواستار محکومیت جهانی این بمباران شده است.

براساس گزارش شاهدان عینی، یک جنگنده چندین بمب را روی محل نشست مخالفانی که برای بازگشایی یک دفتر محلی جمع شده بودند انداخت. این منطقه واقع در شهر کانبولو در منطقه ساگاینگ در ۱۰۰ کیلومتری شمال ماندالای دومین شهر بزرگ میانمار واقع است.

گفتنی است ارتش میانمار سابقه کشتار غیرنظامیان را دارد. ارتش این کشور با کمک بوداییان افراطی در تابستان سال ۲۰۱۷ عملیات نظامی علیه مسلمانان روهینگیا را آغاز کرد که تنها در ماه اول این عملیات ۶۷۰۰ مسلمان کشته شدند. صد‌ها هزار مسلمان نیز از ترس کشتار، تجاوز و شکنجه به بنگلادش گریختند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین