ایوب فصاحت، با بیان اینکه به صورت هفتگی و ماهانه عملکرد میادین و بازارهای میوه و تره بار ارزیابی میشود، گفت: ۵۴۰ دوربین کیفیت سنج و ناظران ویژه به طور مستمر و مستقیم بر فعالیت میادین و کیفیت محصولاتی که در این مراکز عرضه میشوند، نظارت دارند.
وی با اشاره به عرضه گوشت مرغ تازه با قیمت هر کیلوگرم ۶۱ هزار تومان در میادین میوه و تره بار، افزود: جهت پاسخگویی به استقبال چشمگیر شهروندان از این مراکز، عرضه روزانه گوشت مرغ تازه در میادین میوه و تره بار از ۶۰ تَن به ۱۰۰ تن و در آخرین جلسه با سرپرست وزارتخانه به ۲۰۰ تن افزایش یافت. گوشت مرغ منجمد که هم اکنون ۸۰ تُن است، به ۱۰۰ تن افزایش یافته که دلیل اصلی آن قابل نظارت بودن میادین است.
فصاحت با اعلام اینکه در آغاز دوره مدیریت شهری جدید، ۱۳۰ بازار میوه و تره بار کمبرخوردار به ارث رسید که عرضه محصولات در این مراکز بعضاً پایینتر از استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بود، اظهار کرد: با تمهیدات لازم و با یک برنامهریزی دقیق، تا پایان سال گذشته، کیفیت محصولات عرضه شده در بیش از ۷۰ بازار میوه و تره بار مناطق کمبرخوردار به سطح مطلوب ارتقا یافته است و در سال جاری تلاش میکنیم این مسئله به طور کامل حل شود.
وی با بیان اینکه میوه و تره بار پیش از عرضه در غرف، توسط غرفهداران سورت میشود و پس از عرضه هم شهروندان میتوانند محصولات مورد نیاز خود را به مقدار لازم با کیفیت مطلوب و دستچین تهیه نمایند، خاطرنشان کرد: چون هر غرفه و پالت ظرفیت محدودی دارد، بهرهبرداران به منظور حفظ کیفیت میوه و تره بار، پالتها را در بازههای زمانی مشخص شارژ میکنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پایان با تأکید بر اینکه با توجه به شیوه نظارت بر میادین میوه و تره بار، امکان گرانفروشی در این مراکز تقریباً وجود ندارد، گفت: با توجه به اعتمادی که به مجموعه خود داریم، از هر گونه نظارتی بر عملکرد و فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار استقبال میکنیم.