کد خبر: ۸۳۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

رهن و اجاره لاکچری‌های تهران

در گران‌ترین منطقه شهر تهران یعنی منطقه یک نشان می‌دهد لاکچری نشین‌های بازار اجاره نیز مانند سایر مستاجر‌های تهرانی نه‌تن‌ها این روز‌ها با بحران یافتن فایل مناسب برای اجاره مواجهند.
رهن و اجاره لاکچری‌های تهران
آفتاب‌‌نیوز :

لاکچری‌نشین‌های بازار اجاره نیز این روز‌ها مانند سایر مستاجر‌های پایتخت، با دو چالش مهم در این بازار مواجه شده اند. تازه‌ترین تحقیقات میدانی از بازار رهن و اجاره آپارتمان‌های لاکچری در گران‌ترین منطقه شهر تهران یعنی منطقه یک نشان می‌دهد لاکچری نشین‌های بازار اجاره نیز مانند سایر مستاجر‌های تهرانی نه‌تن‌ها این روز‌ها با بحران یافتن فایل مناسب برای اجاره مواجهند بلکه هزینه بالای اجاره نشینی برای آن‌ها در این منطقه نیز به شدت افزایش یافته است.

اظهارات واسطه‌های بازار معاملات مسکن در این منطقه از حدود دو برابر شدن و حتی افزایشی به مراتب بیش از این میزان در نرخ‌های پیشنهادی اجاره آپارتمان‌های لاکچری خبر می‌دهد. این در حالی است که تحت‌تاثیر افت محسوس حجم ساخت‌وساز و عمیق‌تر شدن رکود ساختمانی عرضه فایل نیز در این منطقه مانند عمده مناطق شهر تهران با کاهش روبه‌رو بوده است؛ بنابراین متقاضیان خاص اجاره نشینی در این منطقه اگرچه به لحاظ تمکن مالی و سطح درآمد و وضعیت اقتصادی در طبقات بالای اقتصادی قرار دارند اما، آن‌ها هم این روز‌ها با چالش اجاره نشینی ناشی از این دو رویداد یعنی کاهش عرضه فایل مناسب از یکسو و افزایش شدید نرخ‌های پیشنهادی اجاره، روبه‌رو هستند.

برخی از واسطه‌ها از مهاجرت برخی از این مستاجر‌ها به مناطق پایین‌تر و ارزان‌تر از منطقه یک نیز خبر می‌دهند. موضوعی که پیش از این در میان مستاجر‌های مناطق معمولی و مصرفی نیمه شمالی تهران رصد شده بود. در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین فایل‌هایی که هم اکنون در بازار اجاره مسکن منطقه یک شهر تهران برای مستاجر‌ها قابل بازدید است درج شده است.

رهن و اجاره لاکچری‌های تهران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین