کد خبر: ۸۳۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۶

ادامه ضرر ارزی ایران؛ ارمغان یک تصمیم سریع در دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود آنکه رضا راعی، معاون ارزی بانک مرکزی معتقد است با صفر شدن تقریبی سهم دلار در پرتفوی ارزی و تبدیل شدن یورو به ارز غالب، جای هیچ‌گونه نگرانی در مورد وضعیت ارزی کشور وجود ندارد؛ اما بسیاری از کارشناسان همچنان بر ادامه ضرر ارزی ایران بر اثر تصمیم دولت درمورد تغییر سبد ارزی از دلار به یورو تاکید می‌کنند. 

ضرر ارزی ایران با تصمیم دولت (کلیک‌کنید)

راعی در همین اظهار نظر با اینکه از صفر شدن تقریبی سهم دلار در پرتفوی ارزی خبرداده است می‌گوید: «همواره سعی کرده‌ایم مدیریت صحیحی در خصوص ترکیب سبد ارزی کشور داشته باشیم»! 

در همین حال رامین پاشایی فام، معاون اقتصادی بانک مرکزی مدتی پیش همزمان با عبور نرخ دلار از مرز 1000 تومان، از کاهش چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از ارزش دارایی‌‌های ارزی ایران به دلیل افزایش 10درصدی ارزش دلار خبر داده بود. 

کارشناسان معتقد اگرچه تبدیل ذخایر دلاری به یورو در زمان افت ارزش دلار و افزایش ارزش یورو به طور مقطعی برای ایران سود آور بود اما از آنجا که افت ارزش دلار در بلند مدت پیش‌بینی نمی‌شد این اقدام را نمی‌توان کارشناسانه و در جهت منافع اقتصادی ایران ارزیابی کرد. 

به گزارش آفتاب، بررسی جدول تغييرات قيمت دلار و یورو در ماه گذشته بازار ایران نشان می‌دهد که نرخ دلار به طور متوسط 1.4 درصد افزایش و نرخ یورو 1.8ـ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر براساس اخبار اعلام شده از سوی برخی مسئولان دولت، همچنین در حالی ذخایر دلاری کشور با تصمیم محمود احمدی‌نژاد به طلا تبدیل شد که اکنون ارزش طلا در بازارهای جهانی نیز کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۳
0
0
برادر احمدي نژاد معني سود و ضرر را نمي داند چه رسد به اقتصاد مملكت خدا ملت را در يابد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین