کد خبر: ۸۳۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

استفاده از هوش مصنوعی برای معاملات ارز دیجیتال

یک ربات جدید مجهز به ChatGPT می‌تواند معاملات ارزهای دیجیتال را هدایت کند که به ادعای سازنده‌اش به زودی به ربات Bard گوگل و مدل‌های آینده شرکت OpenAI نیز مجهز می‌شود.
استفاده از هوش مصنوعی برای معاملات ارز دیجیتال
آفتاب‌‌نیوز :

 شرکت فالکون‌ایکس(FalconX) یک کارگزار برتر مستقر در سانفرانسیسکو است که قصد دارد صنعت ارزهای دیجیتال را با استخدام فناوری چت‌بات‌ها در خدمت سرمایه‌گذاران متحول کند.

به گزارش آی‌ای، مجله «فوربس» گزارش داد، این چت‌بات جدید که ساتوشی(Satoshi) نام دارد، از فناوری شرکت OpenAI برای ایجاد ایده‌های سرمایه‌گذاری برای کاربران بر اساس سابقه معاملاتی قبلی، سبد سهام و رفتارها و عادت‌های معاملاتی آنها استفاده خواهد کرد.

به گفته راگو یارلاگادا(Raghu Yarlagadda) مدیر عامل این شرکت، این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود، اما به سرعت در حال توسعه است.

در نمونه اولیه حاضر که تنها چند هفته است در دسترس است، کاربران می‌توانند عمدتاً خلاصه اخبار شخصی شده و سفارشی را دریافت کنند که مشابه پاسخ‌های معمول ChatGPT به سؤالات کاربران است.

با این حال، برنامه‌هایی برای ترکیب مدل‌های زبان بزرگ دیگر مانند ربات Bard  گوگل علاوه بر مدل‌هایی که توسط OpenAI ارائه خواهند شد، وجود دارد.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی فالکون‌ایکس از ابتدای سال ۲۰۱۸ در این سکو(پلتفرم) گنجانده شده تا با استفاده از داده‌های بازار تصویری واضح از بازار به دست آورد.

استفاده ساتوشی از مدل زبانی بزرگ

در حالی که الگوریتم‌های یادگیری ماشینی قادر به شناسایی الگوها و پیش‌بینی اعمال و رفتارها هستند، اما نمی‌توانند حرکت‌های آینده معامله‌گران را هدایت کنند. این در حالی است که مدل‌های زبانی بزرگ می‌توانند از این داده‌ها به عنوان پایه استفاده کنند و سپس هوش مصنوعی مولد را روی آن سوار کنند.

شرکت فالکون‌ایکس که بیش از ۹ ماه روی ساتوشی کار کرده است، در حال حاضر در حال آزمایش و توسعه این چت‌بات با استفاده از زیرساخت OpenAI است. این شرکت می‌خواهد مدل زبانی بزرگ ChatGPT را به پایه و اساس برنامه‌های مختلف تبدیل کند.

از آنجایی که ۱۰ درصد معامله‌گران از مدل‌های محاسباتی برای انجام ۹۰ درصد معاملات قانونی ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، ساتوشی به تعدیل زمین بازی برای سرمایه‌گذاران کوچک کمک می‌کند.

هدف ساتوشی این است که ۴۵ درصد باقیمانده صندوق‌های تامینی را قادر سازد تا در سطحی برابر با عملیات‌های بزرگ حداقل در بخشی از معاملات خود رقابت کنند.

ساتوشی برای ارائه جلسات توجیهی متناسب با علایق یا دارایی مشتریان می‌تواند تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط از رسانه‌های سنتی و اجتماعی را بررسی کند و به سوالاتی مانند «سبد سهام من در ۲۴ ساعت گذشته چگونه عمل کرده است؟ یا سه بازیگر بزرگ در فضای ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟» پاسخ دهد.

پتانسیل همکاری بین FalconX و OpenAI بسیار زیاد است، اما سوال اصلی این است که آیا این همکاری موفق خواهد بود یا خیر.

با این حال، با توسعه فناوری و عادت بیشتر مردم به تجارت با کمک هوش مصنوعی، احتمالاً تغییری اساسی در نحوه مشارکت سرمایه‌گذاران در تجارت رمزارزها به ویژه پادشاه آنها «بیت‌کوین» ایجاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین