کد خبر: ۸۳۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
"در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، حتی در آمریکا و انگلیس تظاهرات می‌شود"

رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: بدون توقف به جلو بروید

فرمانده کل قوا با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیرو‌های مسلح فرمودند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید.
رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: بدون توقف به جلو بروید
آفتاب‌‌نیوز :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد نیرو‌های مسلح این نیرو‌ها را به‌فرموده امیرمؤمنان (ع) حصار‌های مستحکم کشور و ملت خواندند و تأکید کردند: این جایگاه بسیار بزرگ، مسئولیت‌های سنگینی به‌همراه می‌آورد که بحمدالله نیرو‌های مسلح با قدرشناسی این موقعیت پرافتخار، مشغول عمل به وظایف خود هستند.

ایشان با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیرو‌های مسلح گفتند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید.

فرمانده‌کل قوا با استناد به آیه قرآن کریم آمادگی همیشه را فرمان پروردگار و مایه ترس دشمنان خدا و ملت خواندند و افزودند: تهدید، هیچ‌گاه به‌طور کامل از بین نمی‌رود بنابراین باید هرچه می‌توانید بر آمادگی‌‎های مختلف بیفزایید.

رهبر انقلاب همچنین نفس آمادگی نیرو‌های مسلح را برای دشمنان بازدارنده و هوشیاری در مقابل طراحان پشت‌صحنه حوادث را کاملاً ضروری خواندند.

ایشان با اشاره به حرف و اقدام احتمالی عناصر کم‌قدرت، گفتند: نباید ذهن‌ها را بر این‌گونه اقدامات و حرف‌ها متوجه و متمرکز کرد بلکه باید طراحان اصلی و پشت‌صحنه را دید.

فرمانده‌کل قوا با اشاره به جنگ‌افروزی‌های نیرو‌های شریر بین‌المللی در مناطق مختلف جهان گفتند: استکبار هرجا منافعی ببیند از پشت صحنه درگیری راه می‌اندازد.

تمرکز و دقت بر برنامه‌های بلندمدت دشمن نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد نیرو‌های مسلح تأکید کردند.

ایشان در همین زمینه گفتند: دقت بر برنامه‌های پنج یا ده ساله دشمن خوب و لازم است، اما باید برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت او را مدنظر و تحت رصد داشت.

فرمانده‌کل قوا با اشاره به دو جنگی که آمریکا حدود دو دهه قبل در شرق و غرب ایران به‌راه انداخت گفتند: آمریکایی‌ها منافعی در عراق و افغانستان داشتند، اما هدف نهایی آن‌ها ایران اسلامی بود که به‌دلیل بنیه بسیار قوی انقلاب اسلامی، در این ماجرا‌ها و هدف نهایی خود شکست خوردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به این واقعیت گفتند: بنابراین دشمن با همه محاسبات به‌ظاهر مستحکم و قدرت نظامی خود، قابل شکست دادن است.

ایشان موقعیت کنونی رژیم صهیونیستی را نمونه دیگری از این‌گونه شکست‌ها برشمردند و گفتند: عملیات ضدفلسطینی رژیم صهیونیستی در ماه رمضان سال گذشته با عکس‌العمل خاصی در جهان روبه‌رو نشد، اما امسال در مقابل جنایات او، حتی در آمریکا و انگلیس تظاهرات می‌شود.

فرمانده‌کل قوا غافل نشدن از دشمن را به‌موازات باور به شکست‌پذیری او، مهم دانستند و افزودند: در هیچ مرحله‌ای نباید از مکر و طراحی دشمنان غافل شد.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، مراکز و عناصر فکری نیرو‌های مسلح را به طراحی دائم و مبتکرانه راهبرد‌ها و سیاست‌های قوی، عقلایی و راهگشا فراخواندند.

پیش از سخنان فرمانده‌کل قوا سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات نیرو‌های مسلح در ابعاد مختلف بیان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین