برند دیور به خاطر نمایش یک آگهی که در آن یک مدل اهل آسیای شرقی گوشه چشمهایش را کشیده، در شبکههای اجتماعی چین متهم به نژادپرستی شد.
این کمپانی فرانسوی این آگهی را اوایل این هفته در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، اما بعد از مدت کوتاهی آن را حذف کرد.
دیور در این مورد اظهارنظری نکرده است.
شهروندان چینی در شبکههای اجتماعی با افزایش احساسات ملیگرایانه به طور فزایندهای نسبت به چگونگی به تصویر کشیده شدن چینیها در رسانهها و شبکههای اجتماعی حساس شدهاند.
این تصویر جنجالی ۷ روز پیش و برای تبلیغ مجموعه لوازم آرایش جدید دیور منتشر شد. در این آگهی مدلی دیده میشود که گوشه چشمهایش را کشیده است و زیر تصویر هم نوشته شده: «تندی گربهوار خود را کشف کنید».