کد خبر: ۸۳۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱

نلسون ماندلا به اوبامای جوان تبریک گفت

ماندلا رئیس‌جمهور جدید امریکا را «پیام‌آور امید» خواند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «نلسون ماندلا»، چهره محبوب بین‌المللی و برنده جایزه صلح نوبل، «اوباما»، رئیس‌جمهور جدید امریکا، را «پیام‌آور امید» خواند و ابراز امیدواری کرد آمریکا روابطش را با دیگر کشورها بهبود بخشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، وی سه شنبه شب در پیامی الکترونیکی به قدرت‌رسیدن اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا را به وی تبریک گفت و مراسم تحلیف او را «لحظاتی تاریخی» توصیف کرد.

«نلسون ماندلا»، قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی و برنده جایزه صلح نوبل، در پیام خود به «باراک اوباما» ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهور جدید امریکا آنگونه که قول داده است مشکلات موجود را حل کند و اوضاع موجود در جهان را تغییر دهد.

«نلسون ماندلا» خطاب به «اوباما» تصریح کرد: «انتخاب شما در شرایطی که افریقای‌جنوبی دوره انتقال دموکراسی را سپری می‌کند،‌ برای مردم ما شور و اشتیاق به همراه آورده است».

«ماندلا» در پیام خود افزود: انتخاب «باراک اوباما» به عنوان رئیس‌جمهور امریکا، امیدها را برای ایجاد تغییرات در روابط میان امریکا و دیگر کشورها زنده کرده است.

«ماندلا» با اشاره به اینکه پدر «باراک اوباما» کنیایی‌تبار بوده و «اوباما» نیز پیوندهای شخصی ویژه‌ای با افریقا دارد، تأکید کرد مثل دیگر افریقایی‌ها از انتخاب «اوباما» به وجد آمده است و در احساس شادی آنها شریک است.

«نلسون ماندلا» به عنوان اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست افریقای‌جنوبی در فاصله سال‌های 1994 تا 1999 امور این کشور را اداره کرده است. وی که 27 سال را در زندان‌های رژیم آپارتاید افریقای‌جنوبی سپری کرد، از احترامی بین‌المللی برخوردار است.

وی در نامه خود به «باراک اوباما» آورده است: «تو همیشه از محبت ما برخوردار خواهی بود؛ به عنوان مرد جوانی که جرأت رؤیاپردازی را داشت و رؤیاهایش را دنبال کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین