کد خبر: ۸۳۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
قیمت طلا و سکه امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

رونق به بازار سکه بر می‌گردد؟

روز چهارشنبه قیمت طلا و سکه افزایش محدودی داشت. گفته می‌شود بعد از تعطیلات عید فطر، بازار فلز گرانبها به روز‌های رونق برمی‌گردد و روند مبادلات در این بازار افزایشی می‌شود.
رونق به بازار سکه بر می‌گردد؟
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند افزایشی آغاز به کار کرد. این روند صعودی با نزدیکی دلار به محدوده ۵۲ هزار تومانی کلید خورد. در میانه روز قیمت سکه‌های با وزن بالاتر در مرز افزایش و کاهش سرگردان بودند. اما در آخرین معامله روز گذشته به غیر از سکه بهار سایر قطعات سکه با افزایش قیمت نسبت به روز سه‌شنبه بسته شدند.

در آخرین معامله روز سه‌شنبه سکه امامی با کاهش ۱۰۵ هزار تومانی به کار خود پایان داد. این سکه روز سه‌شنبه نیز به همین مقدار افزایش قیمت داشت. در روز‌های گذشته قیمت طلا نسبت به سکه نوسان کمتری داشت.

رفت و برگشت قیمت طلا و سکه از نخستین روز هفته جاری تا دیروز به صورت یک روز در میان کاهشی و افزایشی بوده است. باید در نظر داشت این نوسان در محدوده مشخصی گرفتار بود. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند با رونق گرفتن بورس و سرریز شدن نقدینگی به این بازار، طلا و سکه نیز از چشم سرمایه‌گذاران افتاده است.

از سوی دیگر برخی کارشناسان اقتصادی می‌گویند مردم با هر میزان سرمایه‌ای قادر به سرمایه‌گذاری و کسب سود از بازار سهام هستند. این در حالی است که به جهت پرش قیمتی ۶ ماهه دوم سال گذشته در قیمت طلا و سکه این بازار از چشم‌انداز سرمایه‌گذاری حتی به شیوه خانگی و سنتی آن فاصله گرفته و در دسترس مردم نیست.

با این وجود برخی بازیگران ارزی معتقدند بازار فلز زرد بعد از تعطیلات پیش رو (عید فطر) جان تازه‌ای می‌گیرد و تقاضا بیشتر می‌شود.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روز‌های معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند سکه در روز‌های آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند.

همچنین انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۱۹۹۴ دلاری در حال معامله است.

سکه امامی در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در بازار معامله شد و افزایش ۱۰۹ هزار تومانی داشت.

سکه بهار آزادی بعد از سرگردانی میان کاهش و افزایش قیمت با کاهش محدود ۱۰ هزار تومانی بسته شد. این قطعه سکه با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان در بازار مبادله شد.

دیروز نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت آغاز به کار کرد و با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

ربع سکه، نیز روز گذشته ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بسته شد.

سکه گرمی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی آغاز به کار کرد و این و تا پایان معاملات روز گذشته با قیمت ثابت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار فلز گرانبها معامله شد.

حباب سکه نیز در تمام قطعات افزایش داشت. حباب نیم سکه با افزایش ۱۷۸ هزار تومانی بیشترین رشد را در خانواده سکه‌ها داشت.

رونق به بازار سکه بر می‌گردد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین