کد خبر: ۸۳۵۶۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

درآمد ۲ میلیارد دلاری اردن از گردشگری طی ۳ ماه

در حالی که شاخص‌های گردشگری خارجی در اردن از سال گذشته و سه‌ماهه نخست سال جاری نتایج بی‌سابقه‌ای به دست آورده است، آژانس‌های گردشگری داخلی اردن از دولت می‌خواهند از گردشگری داخلی برای افزایش درآمد‌ها و امکان سفر شهروندان با هزینه‌های مقبول و در حد توان حمایت و تشویق کند.
درآمد ۲ میلیارد دلاری اردن از گردشگری طی ۳ ماه
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناسان معتقدند علیرغم رشد و توسعه گردشگری در اردن، اما به دلیل هزینه‌های چند برابری آن در مقایسه با کشور‌های همسایه، شهروندان اردنی ترجیح می‌دهند به جای گردشگری داخلی به کشور‌هایی نظیر ترکیه و مصر سفر کنند که هزینه‌های کمتری برای‌شان دارد.

آمار و ارقام بی‌سابقه گردشگری در اردن

به گزارش العربی الجدید، بانک مرکزی اردن در جدیدترین آمار خود از تحقق درآمد ۴۳۵.۸ میلیون دیناری (۶۱۴.۷ میلیون دلاری) طی ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داده است که در مقایسه با مارس سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

بر همین اساس، طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی هم درآمد گردشگری اردن با ۸۸.۴ درصد افزایش به حدود ۱.۲ میلیارد دینار (۱.۷ میلیارد دلار) رسیده و شمار گردشگران با ۹۰.۷ درصد افزایش به حدود ۱.۵ میلیون گردشگر رسیده است.

مرحله بهبود گردشگری

در همین رابطه، «حسام عایش»، کارشناس گردشگری اردنی به العربی الجدید گفت: بخش گردشگری در اردن شاهد رشد و توسعه قابل توجهی است و پس از اپیدمی کرونا و پیامد‌های سنگین آن بر مراکز گردشگری، اکنون شاهد بهبود عملکرد این بخش هستیم و درآمد‌های گردشگری به حداقل سطح آن مرحله رسیده است.

عایش گفت: دولت تا حدی در تدوین برنامه تبلیغات و بازاریابی موفق عمل کرده و از پرواز‌های هوایی به شهر العقبه حمایت کرده؛ امری که گردشگران را به سفر به اردن و بازدید از مناطق باستانی و تاریخی و طبیعی تشویق کرده است.

وی تصریح کرد: اهتمام دولت باید به گردشگری داخلی هم معطوف شود و از هتل‌ها و مراکز گردشگری برای کاهش قیمت‌های خود و ارائه بسته‌های مخصوص شهروندان اردنی و افزایش شمار افراد استفاده کننده از برنامه «اردن ما بهشت است» حمایت کند؛ برنامه‌ای که طبق آن، اتوبوس‌های گردشگری رایگان برای بازدید از اماکن باستانی و طبیعی اردن اختصاص می‌یابد.

این کارشناس اردنی اظهار داشت: موضوع عجیب به اختلافات بسیار در هزینه گردشگری در اردن و کشور‌های دیگر برمی‌گردد و اگر قیمت‌ها در اردن کاهش یابد و مشوق‌های لازم ارائه شود، شاهد شکوفایی بیشتر گردشگری داخلی خواهیم بود و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین