کد خبر: ۸۳۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۱

بازتاب وضع سلامتی احمدی‌نژاد در نیویورک‌تایمز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس بین‌الملل: «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس‌جمهور ایران، همه فعالیت‌هایش را به علت سرما‌خوردگی برای مدت چهار روز تعطیل کرده است و این مسأله باعث شده بار دیگر نگرانی‌ها در مورد وضع سلامتی جسمی او بالا بگیرد.

در 10 ماه گذشته این پنجمین بار است که آقای احمدی‌نژاد سفرهای رسمی‌اش را به دلیل مشکلات سلامتی لغو می‌کند. انتخابات دوره آتی ریاست‌جمهوری [خرداد ماه] نزدیک است و بازار مبارزات تبلیغاتی انتخابات در حال گرم‌شدن؛ و در این بین، در حالی که «محمد خاتمی»، رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب پیشین، در حال تصمیم‌گیری برای کاندیدا شدن یا نشدن است، سیاسیون اصول‌گرا برای حمایت، پشت آقای احمدی‌نژاد صف می‌کشند.

آقای «احمدی‌نژاد» در تجمعی در مورد غزه که سه‌شنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، حاضر نشد. یکی از مشاوران ارشد او، «مجتبی ثمره‌هاشمی»، دلیل عدم حضور رئیس‌جمهور را مشکلات مزاجی عنوان کرد.

سفر به استان کرمانشاه –در غرب ایران- نیز لغو شد. یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرد که آقای احمدی‌نژاد سرماخورده اند، اما خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس لغو این سفر را آلودگی هوا عنوان کرد.

«علی سعید‌لو»، یکی از معاونین رئیس‌جمهور، گزارشات روز چهارشنبه را که گفته بودند بیماری آقای احمدی‌نژاد مانع از کاندیدا شدن وی برای انتخابات خرداد‌ماه می‌شود را رد کرد و گفت: «این‌ها شایعاتی بی‌اساس هستند، و اراده رئیس‌جمهور را در خدمت‌رسانی به مردم تحت تأثیر قرار نخواهند داد».

در اکتبر، «ایرنا» خبر داده بود که آقای احمدی‌نژاد به‌علت فشار کاری‌اش، از خستگی رنج می‌برد. برخی گزارش‌ها می‌گویند او روزی بیش از 20 ساعت کار می‌کند.

آقای «خاتمی» با اشاراتی به کاندیدا‌ شدن، گفته است درچند روز آتی تصمیم نهایی برای کاندیدا شدن یا نشدن را خواهد گرفت.

اصول‌گرایان از احمدی‌نژاد حمایت خواهند کرد. آیت‌الله «محمد یزدی»، یکی از روحانیون محافظه‌کار شاخص، روز دوشنبه گفت که دلیلی نمی‌بیند که از کسی جز احمدی‌نژاد حمایت کند.

«مصطفی پور‌محمدی»، یکی از وزرای کشور پیشین، و «مهدی کروبی»، یک اصلاح‌طلب و سخنگوی سابق مجلس، اعلام کرده‌اند کاندیدا خواهند شد.

آقای خاتمی روز سه‌شنبه گفت برای کاندیدا شدن مردد است؛ چرا که مطمئن نیست تحت شرایط کنونی بتواند رئیس‌جمهور موثر و کارآمدی باشد.

سیاست‌مداران محافظه‌کار برنامه اصلاحات سیاسی او را در زمان ریاست‌جمهوری‌اش از سال 1997 تا 2005 بلوک کردند و بسیاری از دوستان و هم‌پیمانان‌اش را به زندان انداختند.

خاتمی گفت: «حداقل انتظاراتی وجود دارد، و من به عنوان فردی که هویتی شناخته‌شده دارد، نمی‌توانم آن‌ها را وا گذارم. آن حداقل انتظارات دوره پیش نیز با چالش‌هایی روبرو بود، اما این بار چالش‌ها بسیار سخت‌تر و جدی‌تر خواهند بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۴
0
0
سلام خيلي ممنون از فعاليت هاي مثمر تان اگر ممكن باشد خبر ها را كوتاه تر به سايت بدهيد بهتر است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین