کد خبر: ۸۳۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۵
منابع خبری چین خبر دادند:

برگزاری نخستین دیدار کیم جونگ ایل پس از سکته مغزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی روز جمعه برای نخستین بار پس از حمله مغزی در تابستان گذشته با یکی از مقامات حزب کمونیست چین دیدار کرد.
 
به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، خبرگزاری رسمی شین هوا بدون اشاره به جزئیات دیگر اعلام کرد کیم جونگ ایل رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره با «وانگ جیارویی» (Wang Jiarui)، رئیس بخش بین‌المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در پیونگ یانگ ملاقات کرد.
 
اعلام این خبر در حالی صورت گرفته است که شک و تردید‌ها درباره سلامت جسمانی رهبر کره شمالی همچنان ادامه دارد. 

به گفته مسئولان کره جنوبی و آمریکا او در اواسط ماه اوت (مرداد ماه)، دچار حمله مغزی شد اما بهبود یافت. وی همچنان قدرت را در پیونگ یانگ در دست دارد. 

«وانگ جیارویی» روز چهارشنبه وارد پیونگ یانگ شد ه است. 

سفر وی به کره شمالی که با آغاز به کار باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا همزمان بوده است در حالی اتفاق افتاده که موانع جدیدی در روند دشوار خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به وجود آمده است. 

وزیر دفاع کره شمالی هفته گذشته هشدار داده بود کشورش تا زمانی که تهدید هسته‌ای آمریکا ادامه دارد،‌ توانایی‌های هسته ای خود را حتی به میزان تضعیف شده پس از عادی سازی روابط با آمریکا حفظ می‌کند. 

کره شمالی در سال 2007 توافقنامه‌ای با پنج کشور آمریکا،‌ روسیه،‌ ژاپن،‌ چین و کره جنوبی درباره غیرفعال کردن و برچیدن همه تاسیسات هسته‌ای خود به ازای کمک انسان‌دوستانه این کشورها،‌ عادی سازی روابط با آمریکا و ژاپن و همچنین امضای توافقنامه صلح رسمی برای شبه جزیره کره امضا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین