کد خبر: ۸۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۴

بسیج دانشجویی: سهمیه نمی‌خواهیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران طی دو نامه جداگانه به فرمانده کل سپاه و نمایندگان مجلس نسبت به طرح اختصاص سهمیه 40 درصدی رزمندگان در کنکور سراسری به بسیجیان فعال اعتراض کردند. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، روزنامه کیهان در شماره روز شنبه خود با انتشار بیانیه مشترک بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی شریف، امام صادق(ع)، تهران، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیر، علامه طباطبایی، علم و صنعت و شهید بهشتی که خطاب به سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شده است به نقل از این گروه اعلام کرده است: «مازاد سهمیه رزمندگان در اختیار عموم داوطلبان کنکور قرار گیرد». 

در این نامه آمده است: «در شرایطی که حادثه غمبار غزه و امر رهبر معظم انقلاب برای کمک به مجاهدین فلسطینی به هر نحو ممکن سبب شده بود تا دانشجویان بسیجی با تمام توان خود و از هر روشی که می‌شناسند به کمک مردم مقاوم غزه بشتابند، از طریق مصاحبه ریاست سازمان سنجش مطلع شدیم که مجلس محترم در پی آن است که مازاد 40% سهمیه رزمندگان در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی را به بسیجیان فعال واگذار کند».
 
به گزارش کیهان،‌ در ادامه این نامه با اشاره به اینکه این مزایا و سهمیه‌ها تنها بهانه‌ای برای بهانه جویان که این روزها مشغول حمایت از جنایتکاران صهیونیست هستند می‌باشند و این یعنی باری اضافه بر ملامت ملامتگران روی دوش فرزندان امام(ره) و رهبر، تصریح شده است: «به فرض که باچنین سهمیه‌هایی افرادی به حضور در بسیج متمایل گردند، آیا حضور چنین افراد منفعت طلب و سوجودیی در نهاد مردمی بسیج که محل مجاهدان و عاشقان است، تنها موجب ناخالصی نهاد خالص شجره طیبه نمی شود؟ فراموش نکنیم سخن رهبر عزیزمان را که حکیمانه فرمودند: «یکی از نیازها، گزینش افراد با صلاحیت در بخش های مختلف این تشکیلات بزرگ است. امام (رضوان الله تعالی علیه) همیشه به همه - از جمله به دانشجوها- توصیه می‌کردند که از نفوذی‌ها بپرهیزید».

نویسندگان این نامه با تاکید بر اینکه "فرزندان خمینی هیچگاه نیازی به سهمیه کنکور، معافیت از خدمت سربازی و هیچ امتیاز دیگری نداشته و ندارند چرا که کرده بسیجیان انقلاب با مکیال‌های مادی سنجیده نمی‌شود که این گونه مأجور گردد، خاطرنشان کرده‌اند: «حال در این شرایط شما باید نقش تاریخی خود را در راستای برخورد با این طرح سؤال برانگیز که شبهه وهن بسیج و بسیجی از آن حس می‌گردد ایفا کرده و جلوی این حرکت مشکوک را بگیرید». 

همچنین بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران در نامه‌ای دیگر خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تجدید نظر آنها در تصمیم خود شده و تصریح کردند: «مازاد سهمیه رزمندگان در اختیار عموم داوطلبان کنکور قرار گیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۵
0
0
اينجانب يك بسيجي دوران جنگ.جانباز.خانواده شهيد هستم.مي خواستم بطور خلاصه بگويم كه اقايان اين سهميه جهت افراد از جنگ برگشته هست وبايد براي انها اختصاص يابدودر صورتي كه كسي نباشد بايد براي عموم قرارگيرد واقايان پس ازجنگ لطفا بحث غزه وغيره را پيش نكشيد وفقط از خوددفاع كنيد واسلام.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین