کد خبر: ۸۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۵

جانشین احتمالی امام جمعه شیراز کیست؟

از آیت‌الله ایمانی نماینده فارس در مجلس خبرگان به عوان جدی‌ترین گزینه احتمالی جانشینی آیت‌الله حائری نام برده می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با استعفای آیت‌الله حائری، امام جمعه شیراز از آیت‌الله ایمانی نماینده فارس در مجلس خبرگان به عوان جدی‌ترین گزینه احتمالی جانشینی او نام برده می‌‌شود. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز، آیت‌الله حائری حدود دو هفته است که به قم هجرت کرده و در دفتر کارش در شیراز حاضر نمی‌شود. گزارش‌ها حاکی است که امام جمعه شیراز از ابتدای سال جاری و پس از انتشار کتاب «زمین و انباشت ثروت»، توسط عبدالله شهبازی، تحت فشار بوده است. 

در این کتاب به آیت‌ا... حائری و برخی دیگر از مقامات فارس، اتهام‌هایی نسبت داده شده است. 

استعفای امام جمعه شیراز برای نخستین بار اردیبهشت سال جاری و در آستانه سفر رهبر انقلاب به شیراز مطرح شد. این خبر اما از سوی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شیراز تکذیب گردید. 

بر پایه این گزارش شایعه استعفای آیت‌الله حائری از دو هفته قبل در شیراز منتشر شد که تا کنون با واکنشی مبنی بر تایید یا تکذیب آن از سوی دفتر امام جمعه شیراز روبرو نشده است. 

برخی خبرها حاکی است که با پذیرفته شدن استعفای امام جمعه شیراز، آیت‌الله ایمانی، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فعلی بوشهر به جای او منصوب خواهد شد.

همچنین برخی منابع از «آیت‌الله شب زنده‌دار» و «حجت‌الاسلام حدائق» نیز به عنوان جانشینان آیت‌الله حائری نام برده‌اند. 

در همین حال سه‌شنبه گذشته نیز هفته‌نامه محلی خلیج‌فارس چاپ بوشهر نوشت: «منابع آگاه از جایگزینی آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر به جای آیت‌الله حائری شیرازی خبر می‌دهند. ظاهراً در این باره با آیت‌الله ایمانی نیز صحبت شده و موافقت نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر برای انتقال به شیراز كسب شده است». 

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در سال 1360 و پس از شهادت آیت‌الله دستغیب به دست گروهک تروریستی منافین، از سوی امام خمینی (ره) عهده‌دار امامت جمعه شیراز شد و تاکنون نیز این مسئولیت را برعهده داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۵
0
0
لطفا در مورد كتاب زمين و انباشت ثروت بنويسيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین