کد خبر: ۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۴ - ۰۹:۳۴

وکیل گنجی جاسوس هسته ای از آب در آمد

آفتاب‌‌نیوز : سلطانی، وکيل اکبر گنجی، عضو هيات مديره کانون وکلای دادگستری و از موسسين کانون مدافعان حقوق بشر که وکالت برخی متهمان پرونده معروف به جاسوسان هسته ای را نيز بر عهده داشت، شامگاه شنبه 8 مرداد در محل کانون وکلای دادگستری توسط افراد لباس شخصی و بدون اينکه اعلام شود اتهام او چيست، بازداشت شد.

جمال کريمی راد به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته که "عبدالفتاح سلطانی در جريان ارتباطی که با بستگان يکی از متهمان داشته، به افشای اسرار مربوط به انرژی هسته ‌ای کشور، مبادرت کرده است."

وی، افزوده: "متهم (سلطانی)، وکالت متهمان جاسوسان هسته‌ ای را به عهده داشت و از اين موقعيت سوء ‌استفاده کرده و در داخل و خارج از کشور اطلاعات مربوط به فعاليت ‌های هسته ‌ای ايران را انتشار می ‌داده ‌است."

سخنگوی قوه قضاييه، همچنين خاطرنشان کرده که "وزارت اطلاعات نيز در جريان امر بوده و در اين خصوص گزارش مفصلی تهيه کرده ‌است."

شيرين عبادی اتهامات وارد شده به عبدالفتاح سلطانی را رد کرد

شيرين عبادی، يکی از وکلای عبدالفتاح سلطانی در گفتگويی با بی بی سی اتهام "انتشار اسرار و اسناد فعاليت ‌های هسته ‌ای" را بی اساس دانسته و گفته است وی تنها طبق وظايف حرفه ای خود وظيفه دفاع از متهمان پرونده جاسوسان اتمی را بر عهده داشته و دسترسی به اطلاعات هسته ای نداشته که در اختيار کسی قرار دهد.

عبای ضمن اعتراض به بازداشت عبدالفتاح سلطانی گفته که از محل نگهداری موکل خود بی خبر است و تلاشهای خانواده سلطانی برای کسب اطلاع از محل نگهداری او هنوز به نتيجه نرسيده است.

پرونده های حساس

سلطانی، وکالت تعدادی از پرونده ‌های سياسی و مطبوعاتی از جمله پرونده اکبر گنجی، روزنامه نگار ناراضی که بيش از يک ماه را در اعتصاب غذا گذرانده و خانواده زهرا کاظمی، خبرنگار ايرانی کانادايی که در ايران و در حين بازداشت به طرز مشکوکی کشته شد را نيز بر عهده دارد و تا کنون گمان می رفت بازداشت او با يکی از اين پرونده ها در ارتباط بوده است.

منزل سلطانی چهارشنبه پيش مورد بازجويی ماموران دادگستری قرار گرفت که اين اقدام دادگستری مورد انتقاد عبدالفتاح سلطانی قرار گرفت زيرا به گفته سلطانی، بدون اينکه حکم احضار برای او ارسال شده باشد، منزل وی مورد بازرسی قرار گرفته و برخی اموال شخصی ضبط شده است. سلطانی پيش از بازداشت و در اعتراض به بازرسی خانه اش در محل کانون وکلا تحصن کرده بود.

ايران سال قبل اعلام کرد که بيش از 10 نفر را به اتهام جاسوسی در مورد برنامه های اتمی اين کشور بازداشت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین