کد خبر: ۸۳۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

هواشناسی یزد هشدار داد؛ خطر صاعقه و تگرگ

هواشناسی استان یزد ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی، تشدید فعالیت سامانه بارشی حاکم بر آسمان به صورت رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ را پیش‌بینی کرد.
هواشناسی یزد هشدار داد؛ خطر صاعقه و تگرگ
آفتاب‌‌نیوز :

هواشناسی استان در این اطلاعیه ناپایداری محلی و تشدید فعالیت سامانه بارشی از ظهر فردا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه لغایت اواخر وقت جمعه هشتم اردیبهشت ماه را پیش بینی کرده و پیامد این وضعیت را گاهی تندباد با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ اعلام کرده است.

بنا بر پیش بینی هواشناسی استان این سامانه جوی در روز پنجشنبه اکثر نقاط استان و در روز جمعه عمدتاً شهرستانهای اردکان، بافق، بهاباد، تفت و مهریز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با توجه به احتمال آسیب به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال صاعقه و رخداد تگرگ، احتمال کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، رعایت نکات ایمنی توصیه شده است.

بیشترین بارشهای شبانه روز گذشته مربوط به زارچ و رشکوئیه به میزان ۳.۲ و ۳.۱ میلیمتر بوده ولی ساعاتی قبل بارش شدید باران در شهرستان بهاباد گزارش شده است.  

در حالی دمای شهر یزد در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۶ تا ۲۲ در نوسان بوده که کمینه دما استان طی همین مدت ۴ درجه و مربوط به بیداخوید و بیشینه آن ۳۵ درجه سانتیگراد و مربوط به بافق بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین