کد خبر: ۸۳۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴

آیت‌الله حائری شیرازی: باید دینار اسلامی را احیا کنیم

شیرازی: در انتخابات آینده مواظب شاه سلطان حسین‌ها باشید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با تاکید بر حمایت مقام معظم رهبری از رئیس جمهور گفت: «رهبری که از رئیس جمهور حمایت می‌کند نه از روی سادگی، بی‌توجهی یا کم تحملی است بلکه این حمایت از روی عاقبت اندیشی است».

به گزارش خبرنگار آفتاب در یزد، آیت‌الله محی‌الدین حایری شیرازی که در مراسم کنگره بزرگداشت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی که صبح روز پنج شنبه سوم بهمن ماه برگزار شد سخنرانی می‌کرد با بیان اینکه احمدی‌نژاد در موضع‌گیری‌ها پا به پای مقام معظم رهبری می‌آید گفت: «رهبری می‌بیند که در عالم این (احمدی‌نژاد) حرفی می‌زند که در اندام یک رئیس جمهور اسلامی است، این را می‌شود کنار سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه گذاشت. بعد هم گفت که مساله؛ مساله شاه سلطان حسین‌ها است. در انتخابات آینده مواظب اینها باشید».

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه هم خط نفی و هم اثباتی از سوی مقام معظم رهبری داده شده و همه چیز روشن کرده است افزود: «محل نزاع ولایت و مدیریت است. اسلام امروزی می‌خواهد بگوید 1400 سال است که اسلام آمده اما یک روز به آن مدیریت ندادید. بدهید ببینید دنیا و اقتصاد شما را چه می‌کند».
 
وی علت بحران اقتصادی آمریکا را ضربه به خاطر بهره و رفاه دانست و ادامه داد: «پول رایج اسلام دینار معادل سه گرم طلاست که ارزش آن همواره ثابت است».
 
وی خاطرنشان کرد: «اسلام پول دارد باید پولش را احیاء کنیم تا بتوانیم حکمش را احیا کنیم».

امام جمعه شیراز پیروزی حماس در نبرد با اسرائیل را به دلیل مدیریت اسلامی دانست و گفت: «غزه محل نزاع دو مدیریت است. همین جماعتی که 22 روزه خودشان آتش بس یکطرفه دادند و هنوز حماس مشروط آن را قبول می‌کند، در نبرد 6 روزه مصر، اردن و سوریه را هر سه به عقب راندند و تاکنون نیز متصرفاتی از هر سه دارند».

وی علت این مساله را عوض شدن مدیریت خواند و افزود: «آن موقع مدیریت عربیت، بود. مدیریت وابسته بود و مدیریت دانشگاهی بود، این دفعه مدیریت حوزه است. حوزه اسلام و تربیت اسلامی، مدیریت اسلامی است». 

وی با اشاره به کشتار مسلمانان توسط اسرائیلی‌ها در این دور گفت: «دیدید مدیریت اسلامی چه کرد؟ وقتی اسرائیل می‌کشت، اسلام در حال برداشت بود. او جنایت می‌کاشت و اسلامی مظلومیت برداشت می‌کرد و موجب شد دنیا بر علیه آنها تظاهرات کند و انحصار تبلیغاتی آنها نیز شکسته شد که این همان مدیریت اسلامی است».

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به احادیثی از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) گفت: «از امام سوال کردند که مومن می‌شود گناه بکند؟ دزدی و زنا کند؟ سر گردنه را ببندند؟ و مرتب گناه‌ها را برشمردند پاسخ داد: «بله می‌شود». سپس فردی پرسید کسی را می‌شناسیم که شما را دوست دارد ولی دائم‌الخمر است، اهل زنا هم هست. می‌توانیم بگوئیم فاسق و فاجر است؟ حضرت گفت: «نه، ما پیش خدا عزیزتر از آنیم که محب‌ ما فاسق و فاجر باشد». آن فرد گفت: «من می‌دانم که او زنا می‌کند به او چه بگویم؟». امام گفتند: « بگو فاسدالعمل و طیب الروح؛ یعنی کسی که خودش خوب و عملش بد است»». 

امام جمعه شیراز در ادامه این روایت به ادامه پرسش و پاسخ از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آن فرد به امام گفت: «فرد دیگری است که نماز می‌خواند، روزه می‌گیرد و اعمال خویش را انجام می‌دهد و هیچ فروگذاری نمی‌کند اما نسبت به شما مبغض است (بغض و کینه دارد) من می‌توانم بگویم که او صالح است؟»
 امام در جواب گفتند: «نه خیر؛ ما پیش خدا عزیزتر از آن هستیم که صالحی بغض ما را داشته باشد». گفت: «به او چه بگویم؟» امام پاسخ دادند: « بگو صالح العمل و خبیث الروح، یعنی کسی که خودش بد است ولی اعمالش خوب است». 

امام جمعه شیراز نتیجه‌گیری کرد: «هویت و خوبی انسان در محبوبش مشخص می‌شود».
 
حایری شیرازی افزود: «اگر به اهل بیت مدیریت داده بودند، محب آنها دزد نمی‌شد چرا که اینها (دشمنان اهل بيت) اموالش را گرفتند و او راه ديگری نداشت. ولی اين فرد مديريت را قبول دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین