کد خبر: ۸۳۶۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

دیدار سفیر جدید ایران با رئیس دولت انتقالی «بورکینافاسو»

«مجتبی فقیهی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو استوار نامه خود را تسلیم «ابراهیم ترائوره» رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو کرد.
دیدار سفیر جدید ایران با رئیس دولت انتقالی «بورکینافاسو»
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر ایران در این دیدار ضمن ابلاغ سلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان به همتای بورکینایی، یادآور شد: یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با بورکینافاسو و دیگر کشورهای قاره آفریقا است. تبادل و معرفی سفرای مقیم میان دوکشور در ماههای اخیر بیانگر این اولویت است.

فقیهی افزود: جمهوری اسلامی ایران از سیاست استقلال طلبانه دولت بورکینافاسو حمایت کرده و به منظور تقویت مناسبات دوجانبه، هیات دولت ایران در اواخر سال گذشته تشکیل کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، صنعتی، بهداشت و درمان و فرهنگی دوجانبه را به تصویب رساند.

ابراهیم ترائوره رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو نیز متقابلا ضمن ابلاغ سلام گرم خود به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، تبادل سفرای میان تهران و واگادوگو را نشانگر اراده کلان سیاسی گسترش روابط دوجانبه خواند.

وی یادآور شد: دولت بورکینافاسو از افزایش مبادلات بازرگانی و صنعتی با ایران استقبال می کند.

وی همچنین گفت: ما هم می خواهیم مانند جمهوری اسلامی  ایران سیاست داخلی و خارجی مستقلی داشته باشیم.

معرفی سفیر جدید ایران در بورکینافاسو پس از یک دهه نداشتن سفیر، انجام شد.

دولت بورکینافاسو پس از پذیرش سفیر ایران، سفیر جدید خود را نیز به دولت ایران معرفی کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفته است.

مجتبی فقیهی پیش از این معاون مدیرکل همکاریهای فرهنگی و سمن های وزارت امور خارجه بوده و در کارنامه خود پیشینه ماموریت ثابت در کشورهای روسیه، ترکیه و چین را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین