کد خبر: ۸۳۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷

مجموعه مستند «شعر و شعرای آذری» در شبکه سحر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجموعه برنامه «شعر و شعرای آذری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «سیف‌ا... آشیانه» برای سیمای آذری شبکه جهانی سحر تهیه می‌شود.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، مجموعه مستند «شعر و شعرای آذری» همانطور که از عنوان آن مستفاد می‌شود با رجوع به منابع غنی و کهن ادبیات آذری و کتب شعرای قدیم و جدید آذربایجانی همچون دیوان فضولی(شاعر بزرگ آذربایجانی)، دیوان شهریار(شاعر بزرگ ایرانی) و... به معرفی شعرای شهیر و محبوب قدیم و معاصر آذربایجانی و آثار ایشان در این حوزه و همچنین موقعیت شعر و ادبیات در جمهوری آذربایجان می‌پردازد که از جمله این شعرا می‌توان به شاهین فاضل، آنار(رییس اتحادیه نویسندگان آذربایجان)، فکرت قوجا، قربان جبرییل، جهان معلم، حاج اکرام نافذ و... اشاره کرد.

حضور در اماکن و مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی جمهوری آذربایجان همچون کانون ادبیات و شعر آذربایجان، موزه شعرا و... و گفتگو با شاعران و ادیبان بزرگ آذری زبان و کارشناسان شعر و ادب این کشور، قرائت اشعار آذری توسط شعرای آذربایجانی و پخش وله‌های تصویری مرتبط با موضوع از جمله آیتم‌های این برنامه است.

ضبط و تصویربرداری این مستند ترکیبی که در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای برای سیمای آذری شبکه جهانی سحر تهیه می‌شود، در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان همچون باکو، گنجه، شاماخی و... صورت می‌گیرد. مراحل تدوین و صداگذاری این مجموعه نیز به زودی انجام خواهد شد و اواسط اسفندماه جاری از سیمای آذری شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

عوامل تولید مجموعه مستند «شعر و شعرای آذری» عبارتند از: رضا قدیانی(تصویربردار و نورپرداز)، سهراب بهبودی(صدابردار)، صدیقه صالحی(دستیار تهیه و مسئول هماهنگی داخلی)، یعقوب ماهر(راهنما و مترجم)، فاطمه حسین اف(عکاس) و فواد نسیم‌اف(مسئول هماهنگی بخش خارجی).
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین